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작성자 아이콘Diene
작성일 2010-06-02 06:07:18 KST 조회 599
제목
14 패치 상황 보고서 - 발번역
We would like to thank everyone for taking part in the StarCraft II beta. Your contributions to the beta process have been enormous. Each game and every player who has been actively participating has made an impact on the ongoing balance of the game and every game played has brought to light any possible strengths and weaknesses of the various units and races.
 
스타 2를 플레이 해주셔서 감사합니다. 모든 유저분들의 노력은 실로 엄청난 도움이 되는군요. 매 개임, 모든 유저 한명 한명 모두가 밸런스에 커다란 힘이 되어주고 있고, 모든 게임들은 각종 유닛과 종족들의 장점과 단점들 보이게 해줍니다.

While we are getting to the end of this phase of the beta, we still need your participation and feedback for our latest balance changes in patch 14. As we have in previous reports, we have taken the time to explain a bit more about the changes that have been made and our thoughts on them.
 
슬슬 베타가 끝나감에도, 이번 14번째 패치에 대한 여러분들의 의견 참여와 피드백이 필요합니다. 전에 있던 상황 보고서처럼, 이번 역시 약간의 시간을 들여서 무엇이 바뀌었는지, 그리고 그에 대한 저희의 생각이 어떠한지를 설명할 계획입니다.

Viking- Ground damage decreased from 14 to 12.
 
바이킹 - 지상 데미지가 14 에서 12 로 감소

The Viking’s damage has been reduced to make them a little less effective on the ground. Massed Vikings were a little too powerful in a few late game scenarios. Vikings have also become very dominant in terran vs. terran matches and we are testing to see if a small damage reduction will make some other units more viable.
 
바이킹들의 지대지 데미지를 감소함으로써 지상전에서 조금 덜 효과적이도록 바꾸었습니다. 대량 생산하는 바이킹의 경우 엄청난 위력이 엄청났었습니다. 그리고 바이킹은 테란 vs 테란전에서 가장 많이 뽑는 유닛이기 때문에, 작은 데미지 감소가 다른 유닛들에게 빛을 볼수 있게 해줄지 한번 시험해볼 생각입니다.

Archon- Build time decreased from 17 to 12.
 
집정관 - 생산 시간 17 초에서 12 초로 감소

Archons can now merge a little faster so “mid battle merges” will be a little bit more practical.
 
전투 도중 합체하는것이 조금 더 효율적이도록 합체 시간이 감소되었습니다.

Ultralisk- Anabolic Synthesis upgrade removed. - Health increased from 450 to 500.- Speed increased from 2.25 to 2.9531.
 
울트라 리스크 - 이동속도 업그레이드가 삭제되었습니다.
                      - 체력이 450 에서 500 으로 증가되었습니다.
                      - 이동속도가 2.25 에서 2.9531 로 증가되었습니다.

Ultralisks have been buffed to include their speed upgrade as by default and to give them a little more endurance in big fights. This may or may not be enough to get the Ultralisk ultimately where we want him to be. We will continue testing going forward.
 
이동속도 업그레이드를 기본 능력으로 부여함과 동시에, 전투에서 조금더 잘 견딜수 있도록 버프 해주었습니다. 이것이 과연 울트라리스크를 우리가 원하는 최종 병기로 만들어 줄수 있을지는 잘 모르겠군요. 우리는 계속해서 이것저것 실험 할 계획입니다.

Infestor- Burrowed move speed increased from 1 to 2.- Peristalsis upgrade removed.
 
감염충 - 잠복 이동속도가 1 에서 2로 증가하였습니다.
           - 잠복 이동 업그레이드가 삭제되었습니다.

Roach- Organic Carapace upgrade removed.- Tunneling Claws now also increases burrowed regeneration rate from 5 to 10.
 
바퀴 - 체력 회복력 업그레이드가 삭제되었습니다.
        - 잠복 이동 능력을 업그레이드 했을시, 잠복시 체력 회복률을 5 에서 10 으로 증가시켜줍니다.

There are many different upgrades on the zerg, the Roach and the Infestor both had three upgrades. We are reducing and combining these upgrades so the units get a little bit more powerful or so that you have to buy fewer upgrades to complete your units. We have also reduced the cost of several energy abilities on the Zerg that didn’t see a lot of use. We will continue to monitor these abilities moving forward.
 
저그에는 많은 업그레이드가 있고, 바퀴와 감염충은 3개의 업그레이드를 가지고있습니다. 우리는 업그레이드가 필요한 두가지 능력을 합쳤고, 그로 인해 유닛들이 조금 더 위력적이거나 군대를 완성시킬때 필요한 업그레이드 수를 줄일수 있었습니다. 그리고 또 몇가지 많이 사용되지 않던 저그의 기술들의 마나 비용을 줄이기도 했습니다. 저희는 계속해서 이 기술들이 많이 사용되길 모니터링 할것입니다.

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발도장 찍기
... (2010-06-02 06:16:14 KST) - 116.34.xxx.151
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블리자드 무뇌
-_-; (2010-06-02 06:39:20 KST) - 122.40.xxx.33
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다 삭제해라 너네 솔직히 밸런스 맞추기 귀찮지?? 아무리 봐도 그런거 가테
스킬 삭제 업그레이드 삭제 뭐하러 겜만들어 다 삭제해 걍
ㅁㄴㅇ (2010-06-02 07:14:21 KST) - 210.108.xxx.116
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-_-; 병1신아 삭제한다는게아니라 합친다는거잖아 애자야
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