작성자 | 그게모양 | ||
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작성일 | 2010-11-11 15:08:51 KST | 조회 | 1,359 |
제목 |
다음 패치 예정사항
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출처 : http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=98034
AI 인공지능
Worker AI improvements.
노동자 AI 개선.
Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone.
AI의 전술적 약탈(시설물 파괴) 코드 업데이트. 그리고 적이 우세한 지역에선 약탈을 하지 않도록 사전 체크를 합니다.
AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories).
AI가 승리에 좀 더 집중합니다. (후반부에서 과학승리나 외교승리를 좀더 효율적으로 추구합니다.)
AI should colonize other continents regularly.
AI는 다른 대륙을 식민지화할것입니다.
AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes.
때가 되면, AI는 대양을 탐험할 수 있는 정찰 유닛 생산에 집중할것입니다.
Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture.
나폴레옹이 문화를 추구할 확률을 높였습니다.
More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred.
초반 확장과 안정화가 끝난 후, 더욱 적극적으로 2차 확장(내륙쪽으로)을 할 것입니다.
Optimization when finding routes (pathfinder improvement).
길찾기 최적화.
Multiple tweaks and bug fixes.
많은 조정과 버그 수정.
AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings.
AI는 각자의 취향에 따라 원거리 유닛이나 기동유닛들을 더 만들 것입니다. (영/중은 궁병, 몽고는 기병을 더 만들게 될듯.)
AI의 방어법에 많은 조정.
Cities heal more quickly.
도시의 체력 회복 속도가 빨라집니다.
Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
페허의 업그레이드는 유닛당 한번만 적용됩니다.
싱글 플레이어 점수 목록이 만나지 않은 플레이어도 표시하던 문제를 수정하였습니다.
AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
AI의 태도가 외교창과 외교 드랍다운(외교일람창인가?)에 표시됩니다.
Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
AI 지도자의 기분을 표시하는 툴팁이 추가툅니다. AI 지도자를 기쁘게/화나게 하는 것들이 표시됩니다.
New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
새 외교 시스템: 친선의 표시 (외교적 영향이 있는 공개 선언).
New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
새 외교 시스템: 비난 (외교적 영향이 있는 공개 선언).
New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request).
새로운 각 지도자들의 대사 (확장에 대한 심각한 경고, 공격적으로 배치된 병력, 사치품 교환, 상호 국경 개방, 선물 요구) - 외교 대사엔 일반적인것과 지도자별 특수한 대답들이 있습니다. 후자가 추가된다는것.
MODDING
Parent category counts now include counts of child categories.
Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
모드는 뭔말인지 몰라서 생략.
Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
저장 포맷의 문제를 수정하여 게임 도중 불러오기를 많이 하였을 떄 저장 파일의 memory footprint(이게모양;;)가 급격히 증가하는 문제를 수정하였습니다. (어쨌든 세이브파일 용량 부는 버그가 수정되는듯.)
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