- New Skins in the Store
Lord Darius
Blackthorn Morgana
Tyrant Swain
< PvP.net v1.60 >
- Normal Draft Mode
- 노말 드래프트 모드
Normal draft has changed so that premade groups are not prioritized over solo players
같은 팀 안에서 팀큐는 더 이상 솔로큐보다 높은 픽을 차지하는 우선성이 사라집니다.
Solo players have a 20% chance of being the team captain with banning powers and first pick, regardless of the premade status of the rest of the team
솔로큐 유저는 20%의 1픽이 될 확률을 가집니다
If a solo player is not team captain, the player will be given a random slot in the pick order
솔로큐 유저가 1픽이 아니면, 남는 자리에 대충 가서 픽됩니다
If players group up before a game, their host absorbs all of their chances, i.e. the host of a 4-man premade has an 80% chance to be captain
만약 팀큐를 돌린다면, 팀을 모집한 유저는 다른 플레이어의 1픽 확률을 흡수합니다. 예를들어 4인큐라면 방장은 80%의 확률로 1픽이 됩니다.
- Ranked Solo/Duo Queue
- 랭크 솔로/ 두오 큐
The Free to Play rotation has been removed from Ranked Solo/Duo Queue
이제 로테이션 챔프는 랭크에서 사용할 수 없습니다.
Unlocked Champions that appear on the Free to Play rotation will still be playable
프리 로테에 나타나는 구매하지 않은 챔피언들은 계속 쓸 수는 있을것임 (노말에서)
You may now rename your buddy groups by double-clicking the name of the group
이제 친구 목록의 그룹 이름을 더블클릭으로 바꿀 수 있습니다.
Fixed a bug where some buddies would appear to be level 0 with no information
몇몇 친구가 레벨 0과 더불어 정보가 없는 것으로 표기되던 버그를 고쳤습니다
Fixed a bug where the sound at the end of Champion select would play too loudly
챔피언 셀렉 후 전장에 들어갈 때 두둥! 하는 사운드가 너무 컸던 버그를 고쳤습니다
Fixed a bug where swap offers in Champion select would persist into your next game
챔피언 스왑이 다음 게임에서 지속되던 버그를 고쳤습니다 (안겪어봐서 뭔 소린지 모르겠다)
< League of Legends v1.0.0.140 >
- Darius, the Hand of Noxus
Hemorrhage (Passive) - Darius aims his attacks strategically, causing his target to bleed. This effect stacks up to five times.
Decimate - Darius swings his axe in a wide circle. Enemies struck by the blade take more damage than those struck by the shaft.
Crippling Strike - Darius's next attack severs a crucial artery. As the target bleeds out, their movement and attack speeds are slowed. Crippling Strike's cooldown is lower the more bloodied the target.
Apprehend - Darius hones his axe, granting him passive armor penetration. When activated, Darius sweeps up his enemies with his axe's hook and pulls them to him.
Noxian Guillotine (Ultimate) - Darius leaps to an enemy Champion and strikes a lethal blow, dealing true damage. This damage increases for each stack of Hemorrhage on the target. If Noxian Guillotine is a killing blow, its cooldown is refreshed.
- Ashe
애쉬
Ashe's art update
애쉬의 일러스트가 업데이트됨
New model for Classic Ashe
애쉬의 뉴 모델
Updated and improved models for Woad Ashe, Shewood Ashe, Frelijord Ashe and Queen Ashe
프렐료드 애쉬, 여왕 애쉬, 뭐 뭐시기 몰라 모든 스킨 모델 수정됨
All new animations and updated VFX for base and skins
새로운 애니메이션과 스킨과 모델을 위한 VFX를 업데이트함
Updated splash art
흩어짐 효과 업데이트
Hawkshot now displays total gold retrieved by the skill in the tooltip
매 날리기(E)는 이제 회수한 골드를 툴팁에 보여줌
Adjusted Frost Shot's projectile speed to match the basic attack projectile speed
얼음 화살(Q)의 발사체 속도를 기본 발사체 속도에 맞춤 (상향인가? 너픈가?)
Fixed a bug where Frost Shot's attack frame was slower than the basic attack
거대한 수정 화살의 공격 프레임이 기본 어택에 비해 느리던 버그를 수정함
- Caitlyn
- 케이틀린
Fixed a bug where Caitlyn would appear to attack during Ace in the Hole
케이틀린이 비장의 한 발을 사용할 때 전장의 안개에서 보이던 버그를 수정함
- Cho'Gath
- 쵸'가thㅡ
Rupture
파열(Q)
Added red/green rings to indicate which targets will be affected
파열이 시전되는 자리에 빨간색 혹은 초록색의 고리가 생김 (ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ)
Launch delay reduced to 0.65 seconds from 0.7 seconds
튀어나오는 시간이 0.7초에서 0.65초로 상향 (조삼모사여 뭐여 이게)
- Dr. Mundo
- 가고 싶은 데로 간다!
Sadism now returns 40/50/60% of Mundo's health instead of 40/55/70%
가학증의 체력 수급량이 전체 체력의 40/55/70%에서 40/50/60%로 하향됨
- Fiddlesticks
- 피들스틱
Dark Wind now deals 50% increased damage to minions
어둠의 바람은 미니언에게 50% 증가된 데미지를 입힙니다 (정글몹 포함인듯. 헤카림 보니까)
- Fizz
- 피즈
Fixed a bug where Playful / Trickster would prevent Fizz from casting spells for longer than intended
장난치기/재간둥이가 의도한 것보다 오랫동안 캐스팅을 못 하도록 막던 버그를 고침
- Gangplank
- 귤플랭크
Parrrley now displays total gold earned by the skill in the tooltip
혀어어업상!으로 벌어들인 추가 골드가 툴팁에 표시됨
- Hecarim
- 헤고인
Rampage damage to minions increased to 66% from 50%
회오리 베기가 미니언에게 입히는 추가 데미지가 50%에서 66%로 상향됨
Devastating Charge now requires less distance traveled to get the full effect
파멸의 돌격이 최대 효과를 누리기 위해 달려야 했던 거리가 감소됨
- Lulu
- 깽깽이 발로 갈까요~
Glitterlance
반짝반짝 창
Damage adjusted to 80/125/170/215/260 from 80/130/180/230/280
데미지가 80/130/180/230/280에서 80/125/170/215/260로 조정됨
Ability power ratio reduced to 0.5 from 0.6
AP 계수가 0.6에서 0.5로 감소됨
- Malphite
- 말파이트
Health per level increased to 90 from 82
레벨당 체력 증가량이 82에서 90으로 상향됨
Increased Malphite's travel speed during Unstoppable Force
멈출 수 없는 힘(R)의 이동속도가 증가됨
- Morgana
- 모르가나
Soul Siphon Spell Vamp reduced to 10/15/20% from 10/20/30%
주문 흡혈이 10/20/30%에서 10/15/20%로 하향됨
- Nautilus
- 노틸러스
Fixed a bug where Riptide would continue to deal full damage on subsequent hits to slow immune targets
역조(E)가 이동 방해 효과 면역인 타겟에게 최대의 딜링을 하던 버그를 고침 (잘모르겠음)
- Renekton
- 레넥톤
Cull the Meek's fury-enhanced swipe trail is now properly red
분노로 강화된 양떼 도륙(Q)이 휩쓰는 궤적이 빨강색으로 표시됨
- Twisted Fate
- 트위스티드 페이트
Loaded Dice will now show total gold earned by the skill on a per-unit basis on the buff tooltip
사기 주사위로 벌어들인 골드가 버프바의 툴팀에 표기됨
- Xin Zhao
- 짜장
Fixed a bug where Three Talon Strike did not take Critical Damage modifiers into account
계정에 삼조격의 크리티컬 데미지가 기록되지 않던 현상을 수정함
- Items
- 아이템
New item: Athene's Unholy Grail
신 아이템: 아테네의 부정한 성배
80 Ability Power
36 Magic Resist
15 mana regeneration per 5 seconds
15% cooldown reduction
(이거 모를린 없겠지?)
Unique Passive: Restores 12% of your max mana on kill/assist and increases your mana regeneration by 1% per 1% mana missing
유니크 효과: 킬/어시스트를 올렸을때 최대 마나의 12%를 회복하고 1%의 마나를 잃을때마다 1%의 마나 리젠 효과를 얻음
Phantom Dancer movement speed reduced to 12% from 15%
유령무희의 이동속도 추가가 15%에서 12%로 하향
Zeal movement speed reduced to 6% from 8%
열정의 검의 이동속도 추가가 8%에서 6%로 하향
Summoner's Rift Graphics Updated:
소환사의 협곡 그래픽 업데이트
New textures across the entirety of Summoner’s Rift
새로운 텍스쳐가 소환사의 협곡 전체에 걸쳐 깔립니다
Changes to the color palette to differentiate the upper and lower jungles from one another
윗정글과 아랫정글 바닥 색깔이 다름
A new shopkeeper has arrived to service all your Champion’s item purchases
새로운 상점 주인이 챔피언의 아이템 구매 서비스를 제공하기 위해 도달하였습니다. (전 주인 짤림 ㅠㅠ)
New animations on many monsters including the Ancient Golem, the Lizard Elder, and Baron Nashor
새로운 애니메이션이 많은 정글몹에게 추가되었습니다.
HUD now displays the number of creeps you have killed
화면 오른쪽 상단에 표시되는 디스플레이 바는 이제 CS도 보여줍니다
Minimap has improved so that map icons and player icons display more clearly
미니맵이 향상되서 미니맵의 플레이어 아이콘이 더 명료하게 보입니다
Significantly improved game performance on low end machines and at lower quality settings
저사양 컴퓨터에서 게임이 더 잘돌아가게 바뀌었습니다
Improved the visual quality of the in-game HUD
HUD의 비쥬얼 퀄러티가 올라갔습니다.
- Co-op vs. AI
- 코옵
Bots will no longer kill themselves by chasing enemies onto the summoning platform
봇은 이제 적을 쫓아 본진까지 들어가지 않습니다
Fixed a bug where Shen Bot did not learn all of his abilities
쉔 봇이 스킬을 안 배우던 버그를 수정했습니다
Fixed a bug where Ashe Bot would occasionally get stuck toggling Frost Shot repeatedly
애쉬 봇이 Q를 자꾸 껐다켰다 해서 슝슝슝슝슝슝 소리를 내던 버그를 고쳤습니다
Fixed a bug where Bots would use Cleanse on knockup, and knockback abilities
봇이 넉백 스킬을 맞고 클린즈를 쓰는 버그를 고쳤습니다
< Spectator Mode >
< 관람 모드 >
Spectators can now view the spectator UI and use Timeshift controls after the game has ended
관람자는 이제 관람 IU를 볼수 있고 게임이 끝난 후에 시간 이동 컨트롤을 할 수 있습니다
Spectator Mode will now run at full speed when alt tabbed in windowed or borderless mode
관람 모드는 창모드/경계없는 창모드에서 알트탭 시 빠른 속도로 돌아가빈다
The mouse cursor will now hide in spectator mode after a period of inactivity
관람 모드에서 마우스 커서는 활동하지 않으면 화면에서 사라집니다
The spectator HUD will now remember chat visibility settings between games
관람 모드에서 채팅창 보임
Significantly reduced CPU usage of the Featured Games module
추천 게임에서 CPU 사용 줄음
Improved the algorithm for selecting Featured Games to include more Normal and Ranked Team games with extremely skilled players
추천 관전 게임을 골라내는 알고리즘이 개선됨
Fixed a bug that caused Featured Games to occasionally show completed games
추천 게임이 끝난 게임을 보여주는 버그를 고침
Fixed a bug where fast forwarding up to live could break spectator mode
라이브까지 빠르게 땡겼을때 관람 모드가 망하던 버그를 수정함
Fixed a bug that could cause Directed Camera to miss kills in some situations
자동 카메라 모드가 킬을 놓치는 버그를 고침
General
일반
Towers will now alert you with a tone and a particle when you are being targeted
이제 타워는 당신을 공격할때 마크와 알람 소리를 내보냅니다
Added a confirmation dialog for the quit button in champion select for Custom Games
나가기를 누를때와 커스텀 게임에서 챔피언을 고를때 "진짜 그러게여?" 를 추가함
All spells attempted to be cast while crowd controlled (stunned, snared, etc) will now cast immediately at the end of the effect
이제 스킬들은 CC기가 풀리자마자 바로 시전되려 함
Improved particle scaling on characters like Dragon or Baron Nashor
바론과 드래곤같은 캐릭의 파티클 스케일링을 수정함
Fixed a bug where players could not spam emotes to their heart's content
플레이어가 자기네들의 감정을 맘껏 표현하지 못하는 버그를 고침 (???? 뭐여 이게)
Fixed a bug where units would remain highlighted after death
몇 유닛이 죽고 나서도 하이라이팅 된 상태로 유지되던 버그를 고침
Fixed a bug where inputs made while the shop is open would translate onto the battlefield (unintentional pings, pathing, etc)
이거 뭔소린지 모르겠음