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작성자 아이콘 Nios
작성일 2010-07-31 19:06:14 KST 조회 4,307
제목
정찰 보고서: 고철 처리장 (영문)

Reconnaissance Report: Scrap Station
by Lylirra

 
Welcome back to the Reconnaissance Report.

 

In our last report, we covered Lost Temple, an updated favorite from the original StarCraft with an incredibly versatile layout. This time, in honor of the official launch of StarCraft II: Wings of Liberty, we'll be going over Scrap Station, a brand-new map that will be sure to create some interesting matchups.

 

파일포켓 이미지

 

Set adrift above the planet Braxis Alpha, Scrap Station is an asymmetrical two-player map. It's characterized by two possible starting locations, three island expansions, three smoke vents, two Xel'naga towers, one high-yield expansion, and multiple areas with destructible terrain.

 

The two starting locations on Scrap Station are positioned relatively close to one another. Found in the upper-middle and upper-right regions of the map, they're separated only by empty space and a narrow bridge blocked by destructible rocks, allowing quick access to those who tech into air or siege units. Both starting locations also feature ramps as natural choke points; however, the great width of these ramps can make it difficult for players to completely wall-in against enemy ground attacks. Just beyond the ramps are natural expansions that are protected by destructible debris at their rear entrance.

 

Beyond each natural expansion, to the left and right of the central bridge, are line-of-sight blockers in the form of smoke vents. Units placed within these vents cannot be directly seen by the enemy, so they're excellent locations for amassing offensive or defensive forces. A third smoke vent surrounds a Xel'naga tower in the middle of the map, giving players the opportunity to expand their vision of nearby terrain without notable risk of detection from the ground.

 

Scrap Station also features three island expansions, located in the upper-left, upper-right, and lower-right quadrants of the map, as well as a single high-yield expansion in the lower-left quadrant. Players who want to keep a close eye on this lucrative expansion can make use of a second Xel'naga tower situated to the northeast of the rich mineral line.

 

So, what sort of strategies do you use when playing on Scrap Station? Do you stick to ground units? Take advantage of the short distance between bases and tech into air? Exploit the smoke vents and attempt to take your opponent by surprise? Let us know!
 

출처: http://us.battle.net/sc2/en/blog/273067

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베플 아이콘 멜로니 (2010-07-31 19:41:57 KST)
12↑ ↓0
센스 이미지
프락시스 알파 행성 위에 세팅되어있는 '고철 처리장' 은 완벽한 대칭의 1:1 (2인용) 맵입니다.
이 맵은 두개의 스타팅 지점이 있고, 세 개의 섬멀티, 세 개의 Smoke Vents (그 가스가 시야 가리는거;;),
두개의 젤나가 타워, 한개의 꿀네랄 멀티, 그리고 몇개의 파괴 가능한 바위로 이루어져 있습니다.

맵 제일 상단과 약간 오른쪽 상단에 위치한 두개의 스타팅 지점은 서로 굉장히 가깝습니다.
두개의 스타팅 지점은 가깝지만 아무것도 없는 허공이 중간을 가로막고 있습니다. 그리고
가까운 좁은 다리 지형은 파괴 가능한 바위가 막고있습니다. 공중 유닛 테크를 선택하여
빠른 공격이 가능합니다. 스타팅 지점들은 언덕 위에 위치하고 있지만 입구가 넓은 관계로
상대의 지상군 공격을 겨냥한 입구 막기는 조금 어려워 보입니다. 그리고 언덕을 조금만 내려가면
파괴 가능한 바위가 뒷 입구를 막고있는 앞마당 멀티가 있습니다.

중앙 다리 양 옆으로는 smoke vent (가스나와서 시야 가리는거;;) 가 존재합니다. 가스안에
유닛을 배치해놓으면 그 유닛들 만으로는 가스 밖의 시야를 볼수 없습니다. 그러므로
이 smoke vent 는 상대방 몰래 유닛들을 모으는데도 좋은 역활을 합니다. 가운데 있는
세번째 smoke vent는 젤 나가 타워를 둘러쌓고 있습니다. 이것은 상대방 지상군이
눈치채지 못하게 시야를 넓힐수있는 좋은 요소입니다.

이뿐만이 아니라 고철 처리장은 세개의 섬멀티와 한개의 꿀네랄 멀티를 보유하고있습니다.
이 꿀네랄 멀티를 가져가고 싶은 플레이어들은 그곳에 위치한 두번째 젤나가 타워의 시야로
멀티 관리를 하실수 있습니다.

자, 여러분은 이 '고철 처리장' 에서 어떤 전략을 사용하고 싶으신지요? 지상군? 이동거리가 짧은 공중유닛의 활용? 상대가 눈치채지 못하게 smoke vent 를 사용한 날빌? 생각을 말해주세요!


졸면서 해석해서 틀린부분이 있을지도 모르겠네여;;
아이콘 [부릉여왕] (2010-07-31 19:10:47 KST)
0↑ ↓0
센스 이미지를 등록해 주세요
해석:
아이콘 KimTroll (2010-07-31 19:12:50 KST)
0↑ ↓0
센스 이미지
ㄴ 직독직해 하세요 그것도 안됨?

은(는) 훼이크고 번역도 올려주긔 ^_^
아이콘 멜로니 (2010-07-31 19:41:57 KST)
12↑ ↓0
센스 이미지
프락시스 알파 행성 위에 세팅되어있는 '고철 처리장' 은 완벽한 대칭의 1:1 (2인용) 맵입니다.
이 맵은 두개의 스타팅 지점이 있고, 세 개의 섬멀티, 세 개의 Smoke Vents (그 가스가 시야 가리는거;;),
두개의 젤나가 타워, 한개의 꿀네랄 멀티, 그리고 몇개의 파괴 가능한 바위로 이루어져 있습니다.

맵 제일 상단과 약간 오른쪽 상단에 위치한 두개의 스타팅 지점은 서로 굉장히 가깝습니다.
두개의 스타팅 지점은 가깝지만 아무것도 없는 허공이 중간을 가로막고 있습니다. 그리고
가까운 좁은 다리 지형은 파괴 가능한 바위가 막고있습니다. 공중 유닛 테크를 선택하여
빠른 공격이 가능합니다. 스타팅 지점들은 언덕 위에 위치하고 있지만 입구가 넓은 관계로
상대의 지상군 공격을 겨냥한 입구 막기는 조금 어려워 보입니다. 그리고 언덕을 조금만 내려가면
파괴 가능한 바위가 뒷 입구를 막고있는 앞마당 멀티가 있습니다.

중앙 다리 양 옆으로는 smoke vent (가스나와서 시야 가리는거;;) 가 존재합니다. 가스안에
유닛을 배치해놓으면 그 유닛들 만으로는 가스 밖의 시야를 볼수 없습니다. 그러므로
이 smoke vent 는 상대방 몰래 유닛들을 모으는데도 좋은 역활을 합니다. 가운데 있는
세번째 smoke vent는 젤 나가 타워를 둘러쌓고 있습니다. 이것은 상대방 지상군이
눈치채지 못하게 시야를 넓힐수있는 좋은 요소입니다.

이뿐만이 아니라 고철 처리장은 세개의 섬멀티와 한개의 꿀네랄 멀티를 보유하고있습니다.
이 꿀네랄 멀티를 가져가고 싶은 플레이어들은 그곳에 위치한 두번째 젤나가 타워의 시야로
멀티 관리를 하실수 있습니다.

자, 여러분은 이 '고철 처리장' 에서 어떤 전략을 사용하고 싶으신지요? 지상군? 이동거리가 짧은 공중유닛의 활용? 상대가 눈치채지 못하게 smoke vent 를 사용한 날빌? 생각을 말해주세요!


졸면서 해석해서 틀린부분이 있을지도 모르겠네여;;
아이콘 얼본좌 (2010-07-31 19:43:45 KST)
0↑ ↓0
센스 이미지
보고서치고는 분석적인 내용이 전혀 없네;
아이콘 멜로니 (2010-07-31 20:10:51 KST)
0↑ ↓0
센스 이미지
보고서라기보다는 그냥 맵 프리뷰같음
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