스타2 정보
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Our intent is not to have a game with broken balance in an attempt to sell an expansion. That should go without saying. It makes me sad it isn't. - 확장팩을 팔아먹을려고 게임 벨런스를 무너뜨려선 안된다. 말이 필요없는 얘기다. 우린 그러지 않을것이다. Our intent is also to not apply knee jerk fixes based on the first few weeks as understanding of the game and strategies are still in flux. The game is young, and we don't feel that it would have been helpful to progressing peoples understanding by throwing in tons of fixes based on flavor-of-the-week (or day, or hour) strats. - 우리는 게임을 이해하고 다양한 전술들을 파악하게 되는 첫 몇주간은 충동적인 벨런스 패치를 안할 생각이다. 스투는 새로 나온 게임인데다가 그 주의 (혹은 그 날이나 그 시간) 이슈를 가지고 패치하는것은사람들이 (게임을?) 이해하는데 전혀 도움이 되지 않을것이라 생각한다. We see a lot of variation between the regions. Making a change for how NA players play may be completely ridiculous for how KR players play, and actually mess up a balance there. -우리는 지역마다 많은 차이가 있는것을 알고있다.북미 유저들을 위해 한 패치는 한국 유저들에게 완전 말도안될수가 있으며, 실제로 벨런스를 무너뜨릴수있다. For instance 10 of their top 20 players are zerg. - 예를 들어, 한국 유저들 상위 20명 중 10명이 저그 플레이어이다. So that's one place where we have to be mindful and careful - 직역: 그래서 그곳 (한국) 은 특별히 신중하고 사려깊게 attack balance issues with great prejudice. - 직역 : 그리고 편견을 가지고 (저그가 상위 20명중 10명이라는 걸 염두하고) 벨런스 패치를 해야되는 곳이다. - 의역 : 저그가 한국 상위 20명중 10명이라는것을 블리자드에서 인지 하고 있으며 그것이 벨런스 패치에 반영 될 것이다. 혹은, 한국 상위 20명중 10명이 저그라서 벨런스 패치를 저그가 좋은쪽으로 하긴 어려울거다. That said. There are balance changes coming. What everyone was seeing in beta with tons of quick balance changes are because it was in beta and we feel we can get away with throwing out a lot of 'we think this may help' type fixes. - 그래도, 벨런스 패치는 곧 하게 될것이다.베타때 빠른 벨런스 패치를 엄청나게 해댔던것은 베타 기간이었기 때문이고, 그것들은 '이쯤이면 되겠지' 하는 식의 패치였다. With a live environment we're not going to throw stuff out there unless we're pretty sure. We've played. We've looked at data. We've looked at each region. And then we act. Which isn't to say we may not be wrong from time to time, but it's a more measured approach than beta players may be used to or expecting. - 우리 회사 특성상 우리는 확신이 들기 전까지 벨런스 패치를 안할것이다.우리는 게임도 해보고, 데이타도 수집하고, 각기 다른 지역도 분석해 본뒤 패치를 한다.때때로 우리가 한 벨런스 패치가 틀릴수도 있겠지만, 베타때 유저들이 기대했던 패치 보다는 더욱 신중한 패치가 될것이다.
저그 유저는 햄보칼 수가 읍다.
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