혼자보기 아까워서 써봅니다.
출처 : http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2112373394
Leto
(역자 : Leto 는 미국 다이아몬드 21위 랭커입니다.)
I really think that ghosts are an underused unit due to:
나는 정말로 유령이 다음과 같은 이유때문에 사용빈도가 낮다고 생각한다.
>Their cost (150/150 is way too much and slows down a whole lot of alternate and less risky tech paths)
유령의 제작비용( 150/150 은 너무 비싸고 이로 인하여 리스크가 낮은 다른 테크발전을 저해한다.)
>Their usefulness in basically only one match up (TvP)
유령의 유용함은 오직 프로토스를 상대할때만 쓸만할뿐이다.
>The high cost and very long research times for Personal Cloaking(150/150/120) and Moebius Reactor (100/100/80) in comparison to the effectiveness of said abilities in the game.
개인은폐 (150/150/120) 및 뫼비우스 (100/100/80)의 업글시간과 업글비용은 전략적 유용함에 비해서 너무비싸고, 시간이 많이 걸린다.
>The fairly useless snipe ability.
저격스킬은 꽤나 잉여스럽다.
I would like to see them usable in TvZ because at the moment i can't think of any serious application for them, EMP doesn't reveal burrowed units and i think everyone would agree that it would be weird to have ghosts out to try and blindly counter infestors.
나는 유령이 저그전에 활용되었으면 하는 바램이 있다. 최근들어서 저그전에 있어서 유령의 쓸만한 부분을 도저히 못찾겠다. EMP 는 버로우된 유닛을 보여주지 못하는데다가, 무작정 유령을 감염충의 대항마로 사용하는것이 이상하다는것에 모든사람이 동의할것이라고 나는 생각한다.
Snipe is fairly awful, it either overkills units (zergling) or does just about as much damage as a stimmed marauder does to roach but with more micro/apm involved. Researching cloak and trying to drop a nuke is fairly pointless in most cases as it only takes 17 seconds to make an overseer while it takes 20 seconds to call down a nuke, obviously it would be hard to catch the ghost in 3 seconds but you can just pull workers away and suffer 200 damage to your hatchery..
저격은 끔찍하다. 저격은 필요 이상의 화력을 낼뿐이다.(저글링의 경우) 혹은 그저 전투자극체를 섭취한 불곰만큼의 화력을 낼뿐인데, 더 섬세한 컨트롤을 요구한다. 대부분의 경우에 있어서 은폐를 연구하고 핵탄두를 떨어뜨리는것은 대부분의 경우 의미가 없다. 핵탄두를 떨어뜨리는데 20초가 걸리는데 감시군주를 확보하는데는 17초가 걸릴뿐이다. 물론 3초만에 유령을 잡는것은 어렵지만 일꾼들을 모두 대피시킬수 있고 오직 부화장만 200데미지를 받을것이다.
I guess you could try and mix them in with marines to tank banelings...but then again marauders do a better job for more than half the cost.. in money and time.
유령을 해병과 섞어서 맹독을 상대하는데 쓸수 있을것이라고 생각하지만, 하지만 이런일에는 불곰이 반값에 훨씬더 잘해준다.
Snipe
I guess i would propose making snipe an autocast ability.. I know this idea will make a lot of people angry because it seems like a dumbing down of the game but it would really help against mass banelings and mass mutalisks if you could deal high enough damage in a short amount of time to either deter the use of mutalisk harass so much or to lower the baneling numbers.. again just a suggestion - tell me how this would break the game.
저격
내 생각에는 "저격"을 자동시전 가능한 스킬로 만들어야 한다고 생각한다. 많은 사람들이 나의 생각에 화를 낼것이고, 이런 아이디어가 게임을 바보로 만들것이라고 생각하겠지만, 대량의 뮤탈과 대랑의 맹독을 상대하기 위해서는 저격을 "자동시전" 하는것이 많은 도움이 된다. 만약에 당신이 짧은시간에 많은 화력을 집중해서 뮤탈리스크의 게릴라나 맹독충의 숫자를 줄일수 있다면 .. 이건 단지 제안이니까. 저격을 "자동시전" 으로 하는것이 게임에 어떤영향을 줄지 알려달라.
In general i would like to see the ghost cheaper on gas. I never seem to be able to get ghosts in to the army composition against protoss without taking away from the strength of my armies.. maybe this is just me and i need practice but the cost seems insanely high for such a unit.
일반적인 측면으로 말해서 나는 "유령" 의 가스소비가 줄었으면 한다. 프로토스를 상대할때 전투병력 물량의 희생없이는 도저희 "유령" 을 확보할수가 없다. 아마도 내가 연습이 더 필요할지도 모르겠지만 어떻게 일개 "유닛" 의 가격치고는 광적으로 높은 가격이다.(insanely high for such a unit).