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작성자 아이콘 갓정현
작성일 2014-02-26 10:06:41 KST 조회 403
제목
밸런스 패치 예고 번역

After testing in the current balance test map, watching current pro level matches, gathering your feedback, and hearing from pro players, we’ve decided that another balance update is needed soon. 

현재 시험 중인 밸런스 시험 지도를 평가하고, 프로들의 경기를 관찰하고, 여러분들의 의견을 모으고, 프로들의 의견을 수용한 결과, 밸런스 업데이트가  조만간 필요할 것이라고 결정을 내렸습니다.


Currently, we’re thinking of waiting on the increase to Tempest damage vs. structures. While we believe the issue of long, drawn out Swarm Host plays in late game PvZ is still something we’d like to solve, we’re just not 100% sure if the Tempest +structure damage is the right change, and we’re discussing what might be the best change to help solve this.
현재 폭풍함 건물 추가 공격력 증가는는 일단 보류하기로 하였습니다. 프로토스 대 저그 전에서 여전히 군단숙주가 경기를 길고 늘어지게 만든다고 판단하지만, 폭풍함 건물 추가 공격력이 이에 대한 올바른 해법인지는 확신할 수 없었고, 해결할 다른 방법은 없는지 좀 더 의논해야겠다고 결정하였습니다.


We’re also going to hold off on the increase to Blink’s cooldown duration. After testing this change, we felt it might be too large a nerf to move forward with right now. We’ve also made several Protoss-related changes recently, and want to take some time to see how they’ll play out after we release this balance update.
추적자의 점멸 재사용 대기시간을 증가시키는 방안에 대해서도 철회하기로 하였습니다. 이 변화를 평가한 결과, 당장 조정하기에는 너무나 큰 하향이라고 판단하였습니다. 최근에 프로토스와 관련한 몇 가지 변경 사항을 결정하였기 때문에, 변경 사항을 업데이트 한 후 경기에 어떤 변화가 생기는지 지켜 보며, 점멸에 대해 차근히 논의하려 합니다.


Here are the changes that we are ready to make right now:
다음은 변경이 예정된 사항입니다.


Widow Mine splash damage increased from 40 to 40 +40 shields

거머리지뢰의 방사피해량이 40에서 40(+40 방어막 추가 피해)으로 변경됩니다.


We’ve seen a little confusion surrounding this change and we’d like to clarify that it does not change the Widow Mine’s single target damage. As for the splash damage, this is how it’ll work:

이 변화를 둘러싼 논란을 최소화 하기 위하여 거머리 지뢰의 단일 대상 피해량은 변화를 주지 않기로 하였습니다. 다만 방사 피해량은 다음과 같이 변경됩니다.

• Up to 1.25 radius, splash damage will increase from 40 to 40 +40 vs. shields.

1.25 미만 반경은 40에서 40(+40 방어막 추가 피해)으로 변경됩니다.
• From 1.25 to 1.5 radius, splash damage will increase from 20 to 20 +20 vs. shields.

1.25 이상 1.5 미만 반경은 20에서 20(+20 방어막 추가 피해)으로 변경됩니다.
• From 1.5 to 1.75 radius, splash damage will increase from 10 to 10 +10 vs. shields.
1.5 이상 1.75 이하 반경은 10에서 10(+10 방어막 추가 피해)으로 변경됩니다.


Hydralisk attack delay decreased from .83 to .75

히드라리스크의 공격 주기가 0.83에서 0.75로 줄어듭니다.


We believe this change is good for all three match ups after testing. In ZvP, it seems to make a significant difference even though it’s turning out to be not as big as we initially thought before we started testing.
저그 대 프로토스전에서 시험해 본 후에 다른 종족전도 평가해보면서 이 변화가 좋은 결과를 보여주었다고 판단하였습니다. 이 변화는 평가 전 처음 우려했던 것 만큼 큰 변화를 보여주진 않았지만, 눈에 띌 만한 변화를 보여주었습니다.


Mothership Core vision decreased from 14 to 9

모선핵의 시야가 14에서 9로 줄어듭니다.


After testing, this change is turning out to be quite a bit of a nerf for Protoss in terms of early scouting. It also makes the army vs. army case a bit weaker for Protoss in terms of the vision the Mothership Core provides, especially when vision is critically needed, such as during Feedback vs. EMP battles.

평가 결과 모선핵의 시야 변화는 아마 프로토스의 초반 정찰에 있어 약간의 하향이 될 것입니다. 그리고 환류와 EMP 사용을 동반하는 시야가 정말 중요한 대규모 전투에 있어 모선핵의 시야를 이용한 이점 또한 다소 약화될 것입니다. 

We feel confident about these changes, but if you have any last minute feedback otherwise, please let us know as soon as possible. Just to reiterate, we’re still looking into late game Swarm Host usage, even if there’s no change for it with this upcoming balance update. 
위의 변화에 대해 대체로 만족하고 있습니다만, 여러분이 다른 변경사항이 필요하다고 의견을 들려주신다면 가능한한 빠르게 알려주시기 바랍니다. 다시 말씀드리자면 이번에는 포함되지 않았지만, 군단숙주를 이용한 게임 후반 양상에 대해서는 여전히 해결 방안을 모색하고 있습니다.

  
We are targeting Friday, February 28 for this balance update, but if the date changes, we’ll make sure to let you know. We know there are several ongoing tournaments right now, but we wanted to move forward with this update as soon as possible. While there’s never a perfect time to release a new balance update, we wanted to let you know what’s changing as early as we could, and did our best to find a date that wouldn’t impact any major events on patch day. Thank you for your participation during balance testing, and we will be looking forward to hearing from everyone.

이번주 금요일인 2월 28일로 밸런스 업데이트를 예정하고 있습니다. 날짜가 변경되면, 여러분께 바로 알려드리도록 하겠습니다. 현재 많은 대회가 진행 중인 것을 알고 있기 때문에 가능하면 적절한 시기를 찾아서 되도록 빨리 업데이트를 진행할 것입니다. 밸런스 업데이트로 인해 대회가 영향을 받는 것을 최소로 하기 위해서 입니다. 여러분의 평가 참여와 의견 감사드리고, 앞으로도 여러분들의 의견을 귀담아 듣도록 하겠습니다.  

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아이콘 앗렃 (2014-02-26 10:16:05 KST)
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이 변화는 평가 전 처음 우려했던 것 만큼 큰 변화를 보여주진 않았지만,
--> 테스트를 시작하기전 우리가 예상한 만큼의 변화를 보여준 건 아니었지만.
우려를 한게 아닙니다. 즉, 원래는 히드라 공격속도 버프로 인해 저프전, 저저전등 좀 더 큰 변화를 보여주기를 바랬다는거죠. 하지만 실제로는 예상보다는 작은 변화였다는겁니다.
아이콘 [바이킹] (2014-02-26 10:33:21 KST)
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폭풍함 패치 철회는 잘햇다 너무 무식한 패치였어
아이콘 [바이킹] (2014-02-26 10:37:36 KST)
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히드라 공속 패치는 모르겟네...얼마나 영향을 미칠지
아이콘 EVERGREENZ (2014-02-26 10:57:24 KST)
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ㅊㅊ
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