As video became part of the day-to-day production and promotion of
popular music during the 1980s, the initial response of many performers,
fans and commentators was to argue that it was trivializing music.The
construction of an image had become more important than the production
of sound and the ability of the listener to imagine their own images had
been colonized and replaced by the romotional mechanisms of the
industry. Many writers were quick to take issue with such an argument by
pointing out that for centuries music has been associated with
performance and spectacle. Sean Cubitt and Jody Berland both argued that
the sounds and visuals of musical performance had actually become
temporarily separated with the introduction of the technologies of the
gramophone, radio, photography and silent film. But even then the visual
had not disappeared completely. As Andrew Goodwin has pointed out, the
‘image’ was signified in the surrounding texts of popular music, such as
album sleeves, newspaper and magazine articles, publicity photographs
and descriptions of performers given on radio and even by the
stereo‘positioning’ of instruments.
1980년대 동안 비디오가 대중 음악의 매일 행해지는 제작과 홍보의 일부가 되면서 많은 공연자, 팬들과 평론가들의
처음 반응은 그것이 음악을 하찮아 보이게 만들고 있다고 주장하는 것이었다. 이미지 구성이 소리를 제작하는 것보다 더
중요하게되었고, 그들 자신의 이미지를 상상하는 청취자의 능력이 그 산업의 홍보 기법에 의해 식민화되고 대체되어 왔다. 많은 작가가
수 세기 동안 음악이 공연과 볼거리와 연관이 있었다고 지적함으로써 그러한 주장에 재빨리 이의를 제기했다. Sean Cubitt와
Jody Berland는 둘 다 음악 공연의 소리와 시각 자료들이 축음기, 라디오, 사진, 무성 영화 기술의 도입과 함께 사실
일시적으로 분리된 것이 었다고 주장했다. 하지만 그때조차 시각 자료가 완전히 사라진 것은 아니었다. Andrew Goodwin이
지적했던 것처럼,‘ 이미지’는앨범 재킷, 신문과 잡지 기사, 홍보용 사진 및 라디오로 제공되는 공연자들에 대한 묘사와 같은 대중
음악을 둘러싸고 있던 텍스트 속에, 그리고 심지어는 입체 음향을 위한 악기들의 ‘배치’에 의해서도 나타나있었다.
출처 : 2014 EBS 영어지문.
올해 수능봤는데 밑에 글 보니까 갑자기 생각나서 올려봅니다;;