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작성자 별에소원을
작성일 2017-11-19 00:13:51 KST 조회 1,698
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[오피셜]스타2 피드백 내용
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영알못 발 의역이니 이해좀 ^^


Zerg[저그]

For design patches we like to lean on the side of making things powerful so that players can really feel the changes and then pull back from there. However, it seems the Infestor is currently further in this direction than we would like. We believe that Fungal Growth is the prime reason for its strength and we want to increase counterattack options to the currently stealthy Infestors first before heavily nerfing its direct power. So we are going to reduce the Fungal Growth area of effect slightly and remove the ability to cast Fungal Growth while burrowed. In line with this we are also planning on reducing Infested Terran cast range by 2. It can still be cast while burrowed, but now there should be more trade off in how far forward you want to move your Infestors with the initial cast and how much you want to let the Infested Terrans walk towards their targets.
디자인 패치의 경우 플레이어가 변경 사항을 실제로 느낄 수 있도록 강력하게 만드는

측면을 기대하고 있습니다. 그러나 감염충은 우리가 원하는 것보다 더 강력 합니다.

우리는 진균 번식이 그 것의 원천이라고 보고 있습니다. 그래서 우리는 진균 번식의

범위를 약간 줄이고 잠복시 사용을 제거하려고 합니다.

이것에 맞춰 감염된 테란 시전 범위를 2 줄이려고 합니다. 잠복시에도 사용이 여전히

가능하지만 얼마나 변경시 멀리 앞으로 이동할지 얼마나 목표로 이동할지를 기대합니다.


Infestor[감염충] 

  • Fungal Growth Area of Effect reduced from 2.5 to 2.25.[진균 번식 범위 2.5=>2.25]
  • Fungal Growth can no longer be cast while burrowed.[진균 번식 잠복시 사용 불가]
  • Infested Terran cast range reduced from 9 to 7.[감염된 테란 시전 거리 9=>7]

  • Protoss[프로토스]
    Since Protoss got the biggest design changes in this patch we would like to carefully monitor certain areas before making a move. Disruptors and Stalkers could be overly powerful, but we would like to get more data first. However, the roughly 3 minute Oracle timing vs Terran seems too strong so we want to make a adjustment to that strategy. Since the Oracle itself is a strong option in several matchups and already fights well at short ranges, (Thus already providing player interaction, but perhaps too sharply) we believe that we can adjust the power of the unit.
    프로토스가 대격변 패치에서 가장 큰 디자인 변경을 한 이후로 주의 깊게 모니터링 하고 싶습니다. 분열기와 추적자는 지나치게 강력 할 수 있겠지만 더 많은 데이터를 얻고자

    합니다. 그러나 약 3분의 오라클 타이밍이 vs테란전에서 너무 강력해서 우리는 그것을

    조정하고 싶습니다. 예언자 자체가 여러 경기에서 훌륭한 역할을 해왔으므로 우리는

    유닛의 파워를 조정 할 수 있다고 믿습니다.


    Oracle [예언자] 

  • Pulsar Beam[펄서 광선]
    • Damage changed from 25 vs light to 22 vs light.[펄서 광선 경장갑 피해 25=>22]
    • Damage type reverted back from Normal to Spell.[펄서 광선 피해 종류 일반=>주문]

     

  • Build time increased from 37 to 43 seconds.[예언자 생산 시간 37초=>43초]

  • This changes how effective they are against Marines and SCVs especially. Marines are now able to defeat an Oracle head on with a group of 5 instead of 6. This change also adjusts the relationship between Oracles and Hydralisks slightly and the Hydralisk will perform better vs Oracles. We are also increasing the build time to match Void Rays to help push back the timing of when Oracles hit slightly.
    이것은 해병과 건설로봇에 대한 예언자의 효율성을 바꿉니다. 해병은 이제 6기 대신에

    5기로도 예언자를 잡을 수 있습니다. 이 변화는 예언자와 히드라리스크간의 관계를

    약간 조정하며 히드라리스크의 예언자와의 대결 능력을 향상 시킵니다.

    또한 예언자가 타격을 주는 시기를 뒤로 밀리도록 공허 포격기와 같은 생산 시간으로

    변경합니다. 


    We are also planning on slightly increasing the cost of Shield Batteries. Right now the decision to make them is a bit too ubiquitous so we would like to make their cost more similar to other defensive structures. This is just an initial change, depending on how the meta game develops we might have to revisit this newly added building in future balance passes.
    우리는 또한 보호막 충전소의 비용을 약간 높일 계획입니다. 지금은 보호막 충전소를

    만들기 위한 비용이 너무 저렴하기 때문에 우리는 그들이 다른 방어 구조물과 같이

    만들고 싶습니다. 이는 게임 양상이 어떻게 변하는지에 따른 변경 일 뿐이므로

    향후 추가적으로 변경 사항이 있을 수 있습니다. 

    Shield Battery[보호막 충전소] 

  • Cost increased from 75 to 100 Minerals.[보호막 충전소 비용 75=>100]

  • Terran[테란]
    For Terran we want to introduce some buffs as we think a number of their upgrades are currently more expensive than required. With the current nerfs to the Widow Mine we think the upgrade is much more costly than needed, especially since the upgrade is now more needed to keep your mines alive. In addition the Rapid Fire Launchers have a very specific use case so we want to reduce the cost here as well. Finally Smart Servos is probably slightly over costed compared to other mobility/combat upgrades like Stimpack and Combat Shields.

    테란의 경우 연구 비용이 생각보다 더 비싸다고 생각되기 때문에 몇 가지의 버프를 하려고 합니다. 땅거미 지뢰에 대한 현재 너프와 함께 우리는 땅거미 지뢰가 생존성을 보장하기

    위해 천공 발톱 연구가 필수라고 생각되는데 연구 비용이 필요 이상으로 훨씬 비싸다고

    생각 합니다. 또한 신속 발사기에는 매우 구체적인 사용 사례가 있으므로 또한 비용을

    절감하고 싶습니다. 마지막으로 지능형 변신 장치 전투 자극제 및 전투 방패와 같은

    다른 이동성/전투 연구에 비해 비용이 약간 비쌉니다.  


    Factory Tech Lab [군수 공장 기술실] 

  • Drilling Claws cost reduced from 150 Minerals / 150 Vespene Gas to 75 / 75
  • [땅거미 지뢰 천공 발톱 연구 비용 150/150=>75/75]
  • Rapid Fire Launchers cost reduced from 150 Minerals / 150 Vespene Gas to 75 / 75
  • [사이클론 신속 발사기 연구 150/150=>75/75] 
  • Smart Servos cost reduced from 150 Minerals / 150 Vepsene Gas to 100 / 100
  • [지능형 변신 장치 연구 비용 150/150=>100/100]

  • Also we have been getting feedback about Ghost usage in regards to cost and how they can be a bit inconsistent. Here we wanted to buff Steady Targeting slightly and adjust the cost of Ghosts to better fit in with Bio oriented playstyles.

    또한 우리는 유령의 사용법에 대한 피드백을 비용과 어떻게 일관성이 없는지에 대한 

    피드백을 받고 있습니다. 여기서 우리는 부동 조준을 약간 버프시키고 바이오닉 지향 

    플레이 스타일에 더 잘 맞도록 유령의 비용을 조정하려고 했습니다.


    Ghost [유령] 

  • Cost changed from 200 Minerals / 100 Vespene Gas to 150 / 125
  • [유령 생산 비용 200/100=>150/125]
  • When interrupted by damage Steady Targeting returns 50 energy to the Ghost.
  • [유령 부동 조준 시전중 취소되면 에너지 50 돌려줌]
  •  

    Returning energy on interrupted Steady Targeting should help Terran players who keep their cool under pressure and retarget the ability. Also while the cost change is an overall reduction, Vespene Gas is usually seen as more valuable, except to high level Marine oriented Bio play. This should make it a more competitive choice for players.

    중단된 부동 조준에서 에너지를 돌려 보내면 냉정을 유지하고 능력을 재표적하는 테란 

    선수에게 도움이 됩니다. 또한 비용 절감이 전반적인 감소 인 반면 베스핀 가스는 높은

    수준의 바이오닉 플레이를 제외하고 일반적으로  더 가치있는 것으로 간주됩니다.

    이것은 선수들에게 더 경쟁력있는 선택이 될 것입니다.

     



    Future Changes[미래 변경 사항]
    This is of course not the end of balance tuning. The changes are very new and we think that even without patches the game will change quite a bit as high level players develop new strategies. Some areas that we are especially keeping an eye on include things like: Widow Mine usage post nerf, Stalker/Disruptor power vs Terran, overall effectiveness of Terran Bio, timings with the new Chrono Boost, Raven strength and the late game strength of Zerg.
    As always let us know what you think on the forums or other community areas!

    물론 이것은 균형 조정의 끝이 아닙니다. 변경 사항은 매우 새롭고 패치가 없어도 높은 수준의 플레이어가 새로운 전략을 개발함에 따라 게임이 상당히 바뀔 것이라고 생각합니다. 우리가 특히 주목하고있는 부분은 땅거미 지뢰 사용 후, 추적자 / 분열기 위력 대 테란, 테란 바이오닉의 전반적인 효과, 새로운 시간 증폭의 타이밍, 밤까마귀의 힘 및 저그의 게임 플레이 시간과 같은 것들입니다.


    언제나 포럼이나 다른 지역 사회에서 당신이 생각하는 것을 알려주세요! 

     

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    발도장 찍기
    메롱이옵나이다 (2017-11-19 00:39:30 KST)
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    이럴거면 진균 그냥 롤빽해주지...
    코몬이후 (2017-11-19 00:55:30 KST)
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    아니 땅거미지뢰는 사장시켜놓곤 뭔 천공발톱을 버프시켜줘 지뢰가격이나 버프해라 차라리 1회성 유닛으로 만들꺼명 인구수도 1로하고
    급식마시쪙 (2017-11-20 00:28:47 KST)
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    감충너무칼같다
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