출처 - https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/20767589376
- economy still too slow, scv production still too slow - 여전히 느린 자원 부스팅과 건설 로봇 생산은 느리다.
- cyclone still pointless and expensive - 사이클론은 여전히 쓸모가 없고 가격이 비싸다.
- wraith too fragile and gimmick dps mechanic - 망령은 종이비행기며 뒤에는 뭔지 모르겠음 ㅋ
- MINERAL STARVATION whole game - 게임 내내 광물 부족에 허덕거림
- drill too slow, too costly (even with max masteries), too boring - 레이저 천공기가 완성될 때까지 지루할 정도로 느리며, 마스터를 투자해도 자원이 많이 소모된다.
- masteries have no choice, drone cost reduction mandatory - 마힘의 선택지가 없으며 드론 생산 감소는 무조건 찍게 된다.
- VERY slow ramp up, takes forever to get a powerful army assembled - 병력이 모이기까지 시간이 꽤나 걸린다,
- science vessel too slow, does not have teleport, can't heal biological (for teammates) - 과학선의 이속은 꽤 느린데다가 그렇다고 차원 이동은 없고, 생체 유닛은 치유가 불가능하다.
- thor still not worth it, anti air attack too weak, cannon ability too weak, too expensive, too big collision makes them get stuck, too slow attack prevents stutter step, too slow to mass up, not worth making at all.
토르의 문제점 블라블라~~~
- hellion and hellbat still inferior, only purpose is meat wall and even then they are not impressive.
화염차와 화염기갑병은 여전히 열등하며, 그저 고기 방패이며 인상 깊지 못하다.
- immortality protocol only affects 2 units instead of somehow helping out all expensive units.
불멸 프로토콜은 비싼 유닛을 도와 주기보다 두 유닛(공성 전차, 토르)만 해당된다.