(Turel) - Is there a validator to recognize when you cast any spell? I need something like this to remove a cloak behaviour whenever a unit or hero casts Any spell .
You can accomplish this by combining the Unit Compare Order Count and Unit Order Queue validators. You want to set the behavior to disable if the order count is greater than 0 and the order that's queued is not move or attack.
(Turel) - Currently the veterancy share filters are bugged, meaning they share to enemy from your kills, The filters simply just dont work.
Veterancy share filters will be fixed soon along with other improvements like gaining XP from kills made by a unit that doesn't have a veterancy behavior.
(Turel) - Can i get a validator to prevent items from being purchased when your inventory is full?
I believe you could use the Unit Order validator to validate that the unit can issue a Take command. However we'll also look into adding validators specific to inventory functionality.
(payne) - Why don't you allow map-makers to literally draw custom regions?
We're aware of the limitations of the current region shapes and are planning on improving this in the future.
(payne) - Why don't you give map-makers more tools to customize the No-Fly Zones?
No-Fly Zones are not intended to be as flexible as ground unit pathing and were added to prevent air units from clipping through tall doodads. We may extend it in the future based off the needs of our designers and feedback from the community.
첫번째 질문은 뭐 특정 능력을 사용했을때라는 유효성 검사는 불가능한가? 에 대한 기능적인 답변이므로 패스
두번째 질문 : 경험치 공유에 버그가 있는데 어떻게 좀 해라
-> 실전경험 동작을 안가진 놈들이 죽여도 경험치를 얻을 수 있도록 하는 패치와 함께 적이 유닛을 죽여도 경험치를 얻는 문제를 해결할 작정이다. 지금은 곤란하니 기다려달라.
세번째 질문 : 가방이 가득찼을때 템을 못사게 하는 유효성 검사는 안되나?
-> Unit Order 유효성 검사기를 사용하면 해결할 수 있다고 생각한다. 그래도 나중에 인벤토리와 관련한 유효성 검사기를 추가하는것을 검토중이다. 지금은 곤란하니 기다려달라.
네번째 질문 : 구역을 그냥 우리가 원하는대로 좀 그리고 싶다
-> 지금 구역을 특정 모양으로 만드는데 제약이 많다는 사실에 공감한다. 하지만 지금은 곤란하니 기다려달라.
마지막 질문 : 비행금지구역을 설정하기 존니스트 더럽다.
-> 애초에 비행금지구역은 지상의 이동금지구역처럼 유연하게 만들도록 의도되지 않았다. 이건 거대한 장식물을 비행유닛이 통과 할 수 없도록 하기위해 만든거다. 만약에 이게 정말 엄청나게 필요하다고 생각된다면 커뮤니티의 피드백과 우리 디자이너의 필요에 따라 기능을 확장할 수도 있다.