We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
바퀴의 사정거리를 향상시킬 예정입니다. 이는 대규모 전투에서 바퀴를 보다 효율적으로 만들 것이고, 저그에게 게임의 중후반에서 보다 많은 카드를 쥐게 할 것입니다.
Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
진균 번식은 점멸의 사용을 방해할 것입니다. 저그가 쌓이면 엄청쎈 무한점멸자에게 발리는걸 막을겁니다.
The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
병영 요구조건에 보급고 추가됩니다. 사신너프했는데도 사신질이네. 이제 패사신짓거리 못하겠지?
The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
사신발업은 군수공장 지어야되요. 팀전에서 사신이 완전 게임 지배하는거 이제 없어질거임.
We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
많은 저그건물 체력이 상향됩니다. 이제 레이드뛰러온 병력에 저그 테크건물 날아가는거 좀 덜하겠죠. 이게 게임에 엄청 큰 영향을 주진 않겠지만 어쨌든 지금은 좀 낮은듯.
공식 링크는 http://us.battle.net/sc2/en/blog/882511
내가 저그 말머리를 달고 글을 쓸 날이 오다니