v4.11 Private Beta Patch Notes (Do not discuss on forums.)
Legend:
보는법
*- Not yet implemented.
*- 아직 적용 안됨
- Implemented.
- 적용됨
?? 없는건 그냥 뛰어넘겠슴니다 해석만 읽으시려면 굷게된 글만 읽으세요.
Gameplay
- Added Jim.Raynor
짐 레이너 추가
- Floating Combat Text (-fct) has been removed for issues regarding latency.
그 뎀지 보여주는 숫자들 사라짐
- Added Crit Chance, heroes start with 0% Crit Chance.
새로운 크리티컬이라는 시스템이 적용됨
- Added Crit Damage, heroes start with 100% Crit Damage.
크리티컬시 100% 데미지 추가 (100% + 100% = 2배 데미지)
- Critical Hits are now affected by armor.
?? 아직 안해봐서 모르지만 방어력이 크리티컬 확률을 좌우함이라고 써있네요.
- Pools now regenerate shields at the rate of 7% per second.
이제 우물에서 쉴드도 초당 7%씩 회복됨
- Creeps no longer start with armor.
라인몹들은 이제 방어력을 가지고 시작하지 않음 (armor가 코티스로 뭐죠; 방어력 맞나)
- Creeps now gain +0.6% Damage Resist per stack of scaling.
라인몹들이 7분마다 0.6% 데미지 저항력을 가짐
- Creeps now gain 5% of their base health/shield per stack of scaling (every 7 minutes), instead of
20 health per stack.
라인몹들이 7분마다 자기 체력의 5% 만큼의 체력이 추가됨. (예전의 7분마다 20 hp 올라가는거에서 바뀜)
- Talent and Player Experience systems added.
텔런트 시스템 적용
- Game now supports up to 3 spectators.
이제 3명까지 관람 가능
- Creep movement speed is now 2.85, up from 2.25.
라인몹 이속 이제 2.85 (머임 토시보다 빠르네. 토시 다굴당하면 도망 못치고 죽는건가요;)
- Heroes now start with two additional abilties: Vitalize and Energize
모든 영웅들은 새 두가지 능력이 있음, Vitalize와 Energize
Vitalize: Restore 100+(LVL*10) health to yourself, and 50% of that to nearby heroes. Heals for 50%
less if the target has been healed in the last 8 seconds. 5 minute cooldown.
Vitalize: 체력을 100+(레벨*10) 만큼 자기자신한테 회복시키고, 그 주변 영웅들은 그 50%를 회복시켜줌.만약 회복한지 8초가 지나기 전에 또 회복되면 이번에는 50% 만큼만 회복됨. 쿨다운 5분.
Energize: Restore 150+(LVL*15) energy to yourself, and 50% of that to nearby heroes. Restores 50%
less if the target has been healed in the last 8 seconds. 5 minute cooldown.
Energize: 거의 비슷한데 마나 150+(레벨*15) 만큼 자기자신을 채워주고 그 주변 영웅들은 50% 만큼 채워줌. 똑같이 8초 규칙 적용됨. 쿨다운 5분. (이거 적영웅 옆에 있다고 채워주는건 아니겠죠)
Talents
- Player Experience system implemented. Experience gained is based on a logistic function of game time and game outcome. You will not gain experience for leaving or playing underpopulated games.
음 플레이어 레벨 시스템 적용되고, 플레이어 경험치 얻어지는양은 게임 시간과 승/패가 결정함. 도중 나가거나 사람없는게임을 하면 (5v2 같은) 플레이어 경험치는 안얻어짐.
- Player Experience maximum level is set to 25.
플레이어 만렙 25
- Talent System Implemented. You gain 1 Talent point per level of Player Experience.
플레이어 레벨 1당 1텔런트 포인트 얻어짐.
- You can now save up to 10 different builds.
10개의 다른 텔런트 빌드를 저장 가능함; 25개가지고 계속 커스터마이즈 할수있단 소리인듯하고 마음에 드는 10개 저장할수 있단 소리같군요
- Hero Select UI modified to include Talent build selection. Builds will only be applied to your
hero during hero select. Modifying them during the course of a game will have no effect.
영웅선택할때 저장된 텔런트 빌드중 한개를 고를수있고, 게임도중에 바꿀수 없음 (바꿔도 다시적용 안됨).
여기서부턴 텔런트인데 텔런트는 해보지도 않았고 다른분들이 해석한것이 있기에 따로 하지 않겠습니다. 딱봐도 알수있는것이 대부분이기도 하고여. 액티브만 해석하죠.
Shrivel [Ability] Reduce a target's Spell Damage, Weapon Damage, and Movement Speed by 30% for 5 seconds. 5 minute cooldown.
Shrivel [액티브] 5초간 타겟의 스펠뎀지, 무기뎀지, 이속을 30% 하락시킴. 쿨다운 5분.
Sprint [Ability] You deal 12% more damage, and gain +25% movement speed for 15 seconds. 5 minute cooldown.
Sprint [액티브] 15초간 12% 추가뎀지, 그리고 25% 이속증가. 쿨다운 5분.
Evasion [Ability] 50% Evasion for 8 seconds. 5 minute cooldown.
Evasion [액티브] 8초간 50% 회피율 증가. 쿨다운 5분.
Last Stand [액티브] 쓴 직후에 20초간 피통의 (풀체기준) 30%를 회복함. 20초후에 피 다시 사라짐. 쿨다운 5분 (해석이 헷갈리는게 30% 얻은것만 사라지는건지 그냥 체 다 없어져서 죽는다는 소리인진 모르겠군요). 막타 치고 죽으란 소리인가
Flash [Ability] Teleport up to 8 units away. 5 minute cooldown.
Flash [액티브] 블링크 8셀 가능. 쿨다운 5분.
Reboot [Ability] Reduce all cooldowns by 15 seconds. 5 minute cooldown.
Reboot [액티브] 모든 쿨다운이 15초 감소. 쿨다운 5분
Serrated Cleaver
- Damage increased to 35, up from 30.
- Passive removed.
- Now grants +13% Crit Chance.
그 1600짜리 인퍼널샤드 재료템
무기뎀지 30에서 35로 상향.
패시브 사라짐.
이제 13% 크리티컬 확률을 줍니다.
Pulse Hammer
- STR bonus increased to 200, up from 130.
- Damage bonus increased to 35, up from 30.
- Recipe cost increased to 1100, up from 700.
펄스 해머:
힘 200 올려줌, 130에서 상향.
무기뎀지 30에서 35로 상향.
재료값이 700에서 1100으로 비싸짐.
Darksteel Titan
- Damage bonus increased to 80, up from 60.
티탄
무기뎀지 60에서 80으로 상향.
Infernal Shard
- Passive removed.
- Now grants +15% Crit Chance.
- Now grants +10% Crit Damage.
인퍼널 샤드
패시브 사라짐.
15% 크리티컬 확률을 줍니다.
크리티컬 데미지 10% 증가.
(좀 후져진듯, 1600 재료템이 13% 크리확률인데... 10%"크리티컬" 뎀지 더 줘봐야 안좋을듯)
Twin Paradox Isolator
- Recipe cost increased to 900, up from 500.
자물쇠
재료값 이제 900원, 500 에서 더 비싸짐.
Primal Gutter
- Passive removed.
- New Passive: Units attacking you will lose 10% MS and AS for 1.5 seconds.
- Weapon damage bonus removed, down from 10.
- Now grants 175 health.
- Recipe cost increased to 900, up from 600.
거터
패시브 사라짐.
이제 자기를 공격하는 모든것들은 공속과 이속이 10%, 1.5초간 하락함.
무기데미지 보너스 사라짐.
이제 175의 체력을 올려줌.
재료값 이제 900원, 500원에서 비싸짐.
이제 아무도 안사는아이템이될듯
Hand of Mengsk
- Damage amplification decreaesd to 20%, down from 30%.
- Now lasts 8 seconds, down from 13.
맹스크
추뎀받는게 30%추가에서 20%로 줄어듬.
13초에서 8초로 바뀜.
Sanctum Relic
- Reduced animation density to 8:1, down from 3:1.
- Reduced lifesteal to 17%, down from 20%.
렐릭
이펙트효과 줄어들어서 렉이 덜한다는소리.
흡혈 20%에서 17%로 하향.
Smoke Screen
- No longer inherits colors from the owner.
스모크 스크린
이제 쓴사람의 색깔이 아님.
Psiblaster Beacon
- Laser beams from Psiblaster Marines are now green
지능비콘
지능비콘마린빔이 이제 초록색.
Hyperion Shield Generator
- Now silences a single target for 6 seconds, and amplifies all damage dealt to that unit by 30%.
히페
액티브 바뀜, 이제 타겟은 6초간 침묵과 30%의 추뎀을 받음.
Sunflare Gun
- Damage increased to 300 +20% of primary attribute, up from 400.
- Damaged units no longer recieve -90% Time Scale.
선플
뎀지상향, 이제 300+자기 첫번째 능력치의 20%만큼 데미지를 줌. (잭슨은 인트, 혼종은 힘, 랭커는 어질).
이제 타임스케일 90% 하락 없어짐.
(그냥 추젖자 궁하고 똑같에 지네요)
Arbalest Beacons
*- Now shoot blue beams instead of missiles.
민비콘
소환되는 마린들이 이제 파란 빔을쏨.
(아직적용안됨)
Isomorphic Pyre
- Damage bonus changed to 4% of the target's maximum health.
- Bonus damage is now spell damage instead of true damage.
- Passive damage bonus is now unique.
횃불
이제 5% 체력에서 4% 의 체력뎀지로 하향됨.
이게 이제 트루뎀이아니라 스펠뎀으로 바뀜
이제 중첩안됨. 무기뎀지추가, 공속, 회피율은 중첩됨.
(이거 횃불 대폭하향이네요.)
Spell Buffer
- Shield bonus reduced to 100, down from 150.
버퍼
쉴드 150추가에서 100으로 하향
Vagabond.Darpa
사신
- Sonic Grenade now silences properly at levels 2,3,4.
그 아봉하는 스킬 이제 아봉하도록 패치됨
- Sonic Grenade range increased to 7, up from 5.5.
아봉스킬 사정거리 5.5에서 7로 상향
- Attack range increased to 5, up from 4.5.
보통사정거리 4.5에서 4로 상향.
- Tracking Spider now deals 30/45/60/75 (+5% AGI) damage, up from 20/35/50/65 (+4% AGI) damage.
트래킹 스파이더 뎀지 20/35/50/65 (+4% 어질)에서 30/45/60/75 (+5%어질)로 상향.
- Desperado Jump range increased to 7/9/11, up from 6/7/8.
궁이제 사정거리 7/9/11, 6/7/8에서 샹향.
System.Cyprus
추적자
*- Added icons.
? 먼솔
Egon.Stetmann
이곤
- Causatic Salve now heals/damages for 75/100/125/150 (+10% INT), up from 75/100/125/150 (+4% INT).
q 스킬 이제 75/100/125/150 (+10% 인트)로 상향. (4% 에서 10%로)
Roulette.Jackson
잭슨
- Optic Beam damage increased to 30/45/60/75 (+8% INT) up from 30/45/60/75 (+7% INT).
빔데미지 이제 +8%로 상향 (원래 +7%).
Shadow.Geminus
쉐도
- Shade damage increased to 90/170/250/330 (+10% AGI), up from 90/150/210/270 (+7% AGI).
쉐이드 뎀지 대폭 상향, 이제 90/170/250/330 (+10% 어질)입니다. 90/150/210/270 (+7% 어질)에서 상향.
Subterran.Unix
곱등이
*- Added icons.
?
- Metabolic Parasite base damage inceased to 40/70/100, up from 30/50/70.
궁뎀지 30/50/70에서 40/70/100으로 상향.
- Infested Airborne Division units now have 60% Spell Evasion.
감염마린들이제 60%확률로 스펠을 회피함.
Vorpal.Valedict
보팔
- Vorpal Spheres now turn red as they decay.
이제 사라지는 구슬들은 빨강색으로 변함.
Geminus.Boros
보로스
- Spell Storm now prevents you from using other abilities.
이제 스펠키고 다른 스펠 못씀. (히페같은것도 인지는 모르겠음)
- Spell Storm damage reduced to 60/80/100/120 (+2% STR), down from 70/90/110/130 (+3% STR).
스펠스톰 뎀지 70/90/110/130 (+3% 힘)에서 60/80/100/120 (+2% 힘)으로 하향.
- Omnislash no longer deals splash damage.
옴니 이제 스플뎀지 안줌.
- Psionic Bola is no longer intercepted by Light units.
볼라 이제 작은넘들 안대려옴. (라인몹들말고 감염된 시민이나 감염된 테란 말하는듯).
- Burning Blade now deals spell damage, instead of ranged damage.
종특 패시브 이제 스펠데미지로 바뀜.
Chuck.TBone
소
- Fixed tooltip error in Capactitive Clip (6% -> 9%).
오타 수정
- Echo Matrix no longer procs off Light units.
에코매트릭스 이제 작은넘들한테 안통함 (감연된 시민한테 안통해여).
Molgloo.Grunty
멀록
*- Added icons.
?
- Swamp Trap now reveals a small area of radius 2 around itself.
트랩 이제 주변시야를 2 보여줌.
BioTron.Tyrannitus
좀비
- Fixed tooltip error in Hive Master (2% -> 4.5%, 2% -> 2.5%).
오타수정
- Infected Civilians now deal 60% less damage to structures.
감염된시민은 건물들한테 이제 60% 뎀지 하향.
Lord.Zyrkhan
지르칸
- Overdrive damage reduced to 20/30/40/50 (+2% STR), down from 15/30/45/60 (+3% STR).
오버드라이브 뎀지 하향
- Blinkstorm damage reduced to 20/30/40/50 (+2% STR), down from 15/30/45/60 (+3% STR).
블링크 뎀지하향
Infernal.Mandrake
맨드
- Cast range of Molten Lance reduced to 6/7/8/9, down from 6/8/10/12.
랜스 사정거리 이제 6/7/8/9, 6/8/10/12 에서 하향.
Rory.Swann
로리스완
- Chronorift Fortification armor bonus decreased to 150/300/450/600, down from 300/600/900/1200.
그 초록색 만드는거 이제 방어력 150/300/450/600 올리는걸로 하향.
- Flaming Stevie now deals pure damage.
궁이제 스펠뎀이아니라 트루뎀으로 데미지를줌 (머임 ㅋ).
Micro.Gravitus
혼종
- Spatial Flux cast range increased to 6/7/8/9, up from 5/6/7/8.
블링크 사정거리 1 늘어남.
- Expand! now grants 120/210/300 Strength, up from 90/180/270.
궁 힘 올려주는량 이제 120/210/300, 90/180/270에서 상향.
- Expand! no longer reduces weapon speed.
궁 이제 공속 안내려감.
- Expand! now increases movement speed by 4/8/12%.
궁이제 이속을 4%/8%/12%씩 올려줌.
Tiberius.Rancor
랭커
- Armageddon recharge time increased to 30 seconds, up from 25.
핵 쿨타임 25초에서 30초로 늘어남.
- Armageddon now has a 1.5 second delay between use.
핵 연사 이제 1.5초 딜레이 있음.
- Armageddon damage increased to 120/210/300 (+8% INT) damage, up from 80/150/220 (+8% INT).
핵뎀지 상향.
- Armageddon now slows enemies by 30% for 5 seconds.
핵은 이제 적의 이속을 5초간 30% 하락시킴. (맞아야 적용인지 케리궁처럼 안맞아도 적용인지는 모르겠음).
ㅅㅂ 기네요
너무 많이 바껴서 플레이 해봐야 될듯.