작성자 | GrayFox | ||
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작성일 | 2008-09-17 10:02:40 KST | 조회 | 2,288 |
제목 |
젤나가워치타워 + 메디백 + 오버로드 크립퓨킹에 대한 카룬씨의 답변
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The Xel'Naga Watch Towers do not grant 'detection' of cloaked units, nor does it move around like an Observer. Thus, if that pack of Dark Templars come storming into your base and you have all your probes gathered around that watch tower, it's not going to do you any good...
젤나가워치타워는 클로킹된 유닛을 감지할 수는 없으며 옵저버처럼 이동할 수 있는 것도 아닙니다. 그렇기 때문에 만약 닥템 패거리가 기지로 쳐들어왔을 때 프로브를 모아서 워치타워 주변으로 끌고 가도 아무 소용이 없죠...
The Xel'Naga Watch Towers have larger sight range than Observers, but do not offer detection. I definitely wouldn't say they are inferior, as they have crucial uses throughout the game, especially in the earlier tiers. With only a SCV/probe/drone, a player can activate a watch tower, letting you know when the enemy is coming to attack you and with that. This alone, could easily change the outcome of any early skirmish battle that happens.
젤나가워치타워는 옵저버보다 더 넓은 시야를 갖추고 있지만 디텍팅은 할 수 없습니다. 하지만 워치타워는 게임 전반, 특히 초반에 아주 중요하게 활용될 수 있기 때문에 여전히 쓸만합니다. 플레이어는 SCV/프로브/드론만으로 워치타워를 가동시킬 수 있으며, 이를 통하여 언제 적이 여러분을 공격하러 오는지를 알 수 있습니다. 이 점만으로도 초반 전초전의 결과가 쉽게 뒤바뀌어 버릴 수 있습니다.
Does these watch towers mean the end of proxy rushes? :(
Nope, it just means you'll have to hide them accordingly.
그렇다면 워치타워 때문에 초반 근거리 러쉬가 이제 불가능해졌다는 건가요? :(
아뇨, 다만 러쉬병력을 좀 숨겨서 갈 필요가 있게 되었다는 거죠.
출처:
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=sc2-general&t=1764070&p=1&#post1764070
Yup, the Marines still have upgradable shields, making a huge difference late game against more high damage units. As long as those Marines can survive that initial hit, the Medivac Dropships does an awesome job of bringing them back to full health in no time.
넵, 마린은 여전히 전투방패 업그레이드를 가지고 있으며, 이는 게임 후반에 더 높은 데미지를 갖춘 유닛을 상대로 한 전투에 있어 아주 큰 차이로 이어집니다. 마린이 초반 데미지를 견뎌 낼 수 있다면 메디백드립쉽이 순식간에 이들의 체력을 완전히 회복시킬 수 있거든요.
It currently heals one unit at a time, but at a rate much, much faster than the original Medic.
메디백드랍쉽은 한번에 하나의 유닛만 회복시킬 수 있지만, 전작의 메딕보다 훨씬, 훨씬 빠른 속도로 회복시킵니다.
Only one Medivac Dropship will be able to heal a single unit at a time, or else wow would Ultralisks and Roaches be OP in team games :)
하나의 메디백드립쉽만이 한번에 하나의 유닛만을 회복시킬 수 있는데, 그렇지 않을 경우 팀매치에서 울트라리스크나 로치가 너무 강력해져 밸런스가 붕괴될 수 있거든요.
The Medivac currently only heals units outside of it. If it healed units inside, it could become quite OP against units unable to hit air.
메디백드랍쉽은 현재 메디백 외부에 있는 유닛만을 회복시킬 수 있습니다. 만약 메디백이 실려 있는 유닛까지 회복시킬 수 있다면 공중 공격을 할 수 없는 유닛을 상대로 밸런스가 붕괴될 수 있습니다.
출처:
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?FN=sc2-general&T=1769526&P=1
If life gives you an Overlord dumping his creep on your base, you blow up that Overlord.
Maxed out creep range from one Overlord is a little bigger than the range of a Pylon's power radius, and will take about 15 seconds to reach max range and generally recede within 30 seconds(subject to balance) after the Overlord is destroyed or stops unloading creep.
인생을 살아가면서 오버로드가 여러분 기지에 크립을 뿌리고 다닌다면 그 오버로드를 날려버리셈.
오버로드로부터 퍼져 나온 크립의 최대 범위는 파일런의 에너지장이 미치는 범위보다 약간 더 넓으며, 크립이 최대 범위로까지 퍼지는 데 대략 15초가 걸리고 오버로드가 파괴되거나 크립 확장을 멈추고 나서 크립이 사라지는 데 대략 30초 정도가 걸립니다.
Nope, Overlords are immobile when they are unloading creep - and I don't think the opponent would appreciate you painting up his base with 'taunts' written in creep either...
아뇨, 오버로드는 크립을 쏟아붓고 있는 동안에는 움직일 수 없습니다 - 그리고 상대방 입장에서는 크립에 '엿먹어라'라고 써 놓은 채 기지를 휘젓는 것도 그닥 유쾌할 거 같지는 않네요.
출처:
http://www.battle.net/forums/thread.aspx?fn=sc2-general&t=1769863&p=1&#post1769863
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