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작성자 GrayFox
작성일 2008-10-24 17:46:25 KST 조회 1,468
제목
나이더스웜에 대한 정보

나이더스웜의 변경사항
 
저그 나이더스웜
나이더스웜은 처음 등장한 후 여러 차례 변화를 거쳤으며 블리즈컨에서 선보인 가장 최근의 변경 사항에 대한 피드백을 받고자 합니다.
아직 모르시는 분들을 위해 설명드리자면 나이더스웜은 부대를 운송할 수 있는 운송망으로 통하는 출입구라고 볼 수 있습니다. 나이더스웜이 땅에서 솟아나오면 그 지점으로부터 부대 전체를 내보낼 수 있습니다.
 
블리즈컨 이전의 나이더스웜
블리즈컨 이전 빌드에 따르면 나이더스웜은 나이더스커낼로부터 생산될 수 있었으며 크립 위에만 지을 수 있었습니다. 따라서 드랍을 하고자 할 경우 크립 투하를 위하여 대체로 오버로드가 활용되었으며 그러고 나서야 나이더스커낼이 그 지점에 나이더스웜을 지을 수 있었죠. 또한 생산 쿨다운 때문에 대규모 드랍에 있어서는 나이더스웜에서 저그 부대가 나오기 전에 적이 나이더스웜을 쉽게 파괴할 수 없도록 하기 위해서 저그 플레이어는 드랍 지점에 다수의 나이더스웜을 짓기 위하여 다수의 나이더스커낼을 확보해야만 했습니다.
 
블리즈컨 이후의 나이더스웜
블리즈컨 빌드에 따르면 나이더스웜은 이제 나이더스커낼에서 생산되지 않습니다. 아울러 크립 위에 지어져야 할 필요도 없습니다. 대신 나이더스웜은 오버시어로부터 생산되며 생산비용으로 에너지를 소모합니다. 따라서 다수의 오버시어가 있다면 어렵지 않게 다수의 나이더스웜을 지을 수 있으며(웜이 땅에서 솟아나오기까지 빌드타임이 있음) 이에 따라 유닛이 나오게 하는 것을 성공시킬 확률이 더욱 높아지게 되죠.
 
이러한 새로운 변경에 대한 여러분의 생각이 궁금합니다. 또한 알아두셔야 할 점이 있는데 여기에서의 토론은 밸런스 조정에 따라 언제든지 바뀔 수 있는 '숫자와 수치'(예를 들어서 나이더스웜의 빌드타임, 소모 에너지, 체력 등)에 대한 것이 아닌 게임플레이 메카니즘에 대한 것입니다.
 
  
 
원문:
 
Zerg Nydus Worm
The Nydus Worm is a unit that has undergone several changes since its unveiling and we are curious to the feedback on the latest round of changes shown at BlizzCon.
For those who do not know, the Nydus Worm is a tunnel opening to a network in which you can store your army. When the Nydus Worm springs from the ground, it can allow that whole army to start pouring out from that position as seen here: http://starcraft2.com/screenshot.xml?s=84

Nydus Worm prior to BlizzCon
Prior to BlizzCon, the Nydus Worm had to be summoned from the Nydus Canal, and only on creep. Thus, in order to do a drop, an Overlord was usually needed to drop creep, and then the Nydus Canal could spawn a Nydus Worm at that position. Also, because of the cooldown, typically for a mass drop, a Zerg player would need multiple Nydus Canals, to spawn multiple Nydus Worms at the drop position, to make sure the enemy couldn't easily destroy the Nydus Worms before the Zerg army could come out.

Nydus Worm at BlizzCon
In the BlizzCon build, the Nydus Worm no longer is spawned from the Nydus Canal. Additionally, it no longer needs to be spawned in on creep as well. Instead, the Nydus Worm is spawned in from the Overseer, and is based on energy cost. Thus, if you have multiple Overseers, you could easily spawn multiple Nydus Canals (which will have a 'build time' before the worm erupts from the ground) and ensure a higher success rate of getting your units out.

Let us know your thoughts on the new changes. Also keep in mind, most of the discussion here is about gameplay mechanics, rather than the "numbers and stats" as those will always be changed to balance mechanics (i.e. changing build times for the Nydus, energy costs, hitpoints, etc).
 
 
추가답변
 
When units enter the Nydus Worm opening or the Nydus Canal, they are in the Nydus network. They can exit at any opening, including the Nydus Canal building. There is no actual "tunneling," and is actually more similar to loading units in a dropship. When all entrances/exits are destroyed, all units in the network will die, so if you are a Zerg player, make sure you don't let that happen :)
 
유닛이 나이더스웜의 출입구나 나이더스커낼에 들어가면 그 유닛은 나이더스 운송망에 들어가 있는 것입니다. 이들은 나이더스커낼 건물을 포함하여 어느 출입구에서나 나올 수 있습니다. 사실 '터널'이라는 개념은 사실 없다고 보면 되며 드랍쉽에 유닛을 태우는 것에 더 가깝습니다. 모든 출입구가 파괴되면 운송망에 있는 모든 유닛이 파괴되며, 따라서 여러분이 저그 플레이어라면 이런 비극이 발생하지 않도록 해야겠죠 :)
 
Since the Nydus Worm is no longer a unit that is controlled like a unit or moved like a unit, this visual challenge is no longer an issue. The Nydus Worm is now spawned, rather than given move orders.
 
나이더스웜이 이제는 컨트롤을 하거나 움직일 수 있는 그런 의미의 유닛이 아니기 때문에 시각적인 문제는 이제 쟁점이 아닙니다. 나이더스웜은 이동 명령을 받는 게 아니라 생산되는 것이니까요.
 
The worm is no longer underground and moveable. It is a spawned unit that acts as a exit/entrance to the network.
 
나이더스웜은 이제 지하에 있거나 이동 가능하지 않습니다. 운송망으로의 출입구 역할을 하기 위하여 생산되는 유닛입니다.
 
Yes, you can see and attack the Nydus Worm before it becomes fully built. The visual graphics of this are not totally complete yet.
 
나이더스웜이 완전히 지어지기 전에 이를 포착하고 공격하는 것이 가능합니다. 이 부분에 대한 시각디자인은 아직 완성되지 않았습니다.
 
The Lair allows you to upgrade Overlords to Overseers. In the Nydus Network you can load 'virtually an unlimited' number of units. It is not limited to 12.
 
레어를 통하여 오버로드를 오버시어로 진화시킬 수 있습니다. 나이더스 운송망에는 '사실상 무제한'의 수의 유닛을 넣을 수 있습니다. 12마리로 한정되어 있지 않다는 겁니다.
 
 
 
 
출처:

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