작성자 | GrayFox | ||
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작성일 | 2008-11-08 13:10:13 KST | 조회 | 1,184 |
제목 |
카룬씨의 답변
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There have not been major changes on the Terran Radar Tower from the previous mentioning of the building. It still has a wide radius which shows the location of units in the fog of war, as well as serving as a detector within a smaller radius more comparable to a Missile Turret.
테란의 레이더타워에 관해서는 이전의 설명과 비교하여 크게 달라진 부분이 없습니다. 레이더타워는 여전히 넓은 반경 내 전장안개에 가려져 있는 유닛의 위치를 보여 주며, 또한 미사일터릿에 더 가까운 수준의 더 좁은 반경 내에 대하여 디텍터 역할도 합니다.
Is the Missile Turret a detector as well?
Yup.
미사일터릿도 디텍터에요?
넹.
출처:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=12065088880&sid=3000&pageNo=1
Thors and Marines (with stimpack and the additional hp upgrade) are quite effective against mass Mutalisks. Additionally as mentioned already in this thread, BCs are also very effective, especially with its new missile barrage ability (but of course this is at a later tech).
토르와 마린(스팀팩과 추가체력 업그레이드을 갖춘)은 뮤탈리스크 다수에 대하여 꽤 효과적입니다. 아울러 여기에서 이미 언급한 바와 같이 전투순양함 또한 특히 다연발미사일 스킬을 갖춤으로써 대공전에 효과적입니다(물론 이는 후반테크에서의 얘기죠).
There is one other counter, which is not mentioned in this thread, which is the Ghost! The Ghost is awesome at taking out Mutalisks as well, since they get a bonus to light armor, and have a very long range. Add that to snipe, cloak, or a bunker and it is quite a formidable counter as well.
여기에서 언급하지 않은 또 하나의 반격수단은 바로 고스트입니다! 고스트는 경장갑유닛에 대하여 추가데미지가 있고 아주 긴 공격사거리를 가지고 있기 때문에 뮤탈리스크를 잡아내는 데 아주 뛰어납니다. 여기에 저격과 클로킹 또는 벙커를 조합해도 역시 아주 훌륭한 반격수단이 되죠.
출처:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=12065148982&sid=3000
Loading is instant, but unloading has a delay between units. Will bring up the suggestion, but do note that the rate in unloading is already quite fast, and mass drops do usually include several dropships at the same time.
유닛을 태우는 것은 한순간에 이루어지지만 유닛을 내리는 것은 각 유닛 사이에 지연시간이 있습니다. 말씀하신 내용은 제안해 보겠습니다만, 유닛을 내리는 속도는 이미 상당히 빠르고, 대량 드랍은 대체로 수 기의 드랍쉽을 동시에 대동하게 된다는 걸 상기해 주세요. [제안된 내용: 바이오닉유닛의 경우 두 기가 동시에 내릴 수 있게 하거나 아니면 유닛을 내리는 속도를 빠르게 하는 업그레이드를 추가함]
출처:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=12065378233&sid=3000
The rate of shield regeneration has been increased significantly from the original StarCraft, but will be a fixed rate, rather than an increasing rate over time. The shields will not increase until the unit is out of combat.
쉴드의 재생 속도는 전작 스타크래프트에 비하여 훨씬 빨라졌지만, 그 속도는 시간에 따라 늘어나는 식이 아니라 일정 수준으로 고정될 거에요. 유닛의 쉴드는 그 유닛이 전투를 하지 않게 될 때까지 재생되지 않습니다.
It is measured by an X number of seconds in which a unit has not attacked nor was attacked. X being a number determined through balance.
쉴드 재생은 어떤 유닛이 공격하지 않거나 피격되지 않은 X초만큼의 시간이 지나고 나서 시작됩니다. X라는 수치는 밸런스에 따라 결정되구요.
출처:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=12065194600&sid=3000
Yup, Zerg upgrades are currently much more similar to the original StarCraft.
넹, 현재 저그 업그레이드는 전작 스타크래프트와 아주 비슷한 식입니다.
출처:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=12065283619&sid=3000
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