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작성자 GrayFox
작성일 2009-02-19 11:39:55 KST 조회 1,527
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블리자드 배틀넷토론장(영문) 최근 공식답변모음

I noticed in this screenshot that the Auto-turret seems to be attacking a Mutalisk. I was under the impression that it only attacked ground. Can it attack air as well?

 

스크린샷에서 본 건데 오토터렛이 뮤탈리스크를 공격하는 것으로 보이더군요. 저는 그게 지상만 공격하는 줄 알고 있었거든요. 이 녀석이 공중도 공격 가능한가요.

 

I believe karune has stated that yes it will be able to attack air and ground, it also costs money instead of energy.

 

제가 알기로는 오토터렛은 지상과 공중 모두 공격 가능하고 역시 에너지 대신 자원이 소모된다고 카룬씨가 밝힌 바 있어요.


Thanks for the right answer. ;)

 

올바른 답변 감사. ;)

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=14910372734&sid=3000

 

 

 

 

You can't target mechanical units with Ghost's Psi Round, like Battlecruiser, Mothership and Nullifier.

 

고스트의 정신타격탄은 배틀크루저, 마더쉽 그리고 널러파이어 같은 기계 유닛을 목표물로 할 수 없습니다.

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15207812385&sid=3000

 

 

 

 

Yes?
You can waypoint casting ability. For example, High Templar will move to the first location, cast the Psi Storm and will return to the last designated location. You can waypoint Zerg's Burrow ability as well.
The most recent waypoints will be displayed that you can see, and you can waypoint with Patrol command too.

 

네?

스킬도 웨이포인트를 찍을 수 있습니다. 예를 들어서, 하이템플러가 첫 지점으로 이동하고, 정신의 폭풍을 갈기고 나서 마지막으로 지정된 지점으로 돌아오는 겁니다. 저그의 잠복 스킬도 웨이포인트를 찍을 수 있습니다. 

가장 마지막으로 지정된 웨이포인트가 화면에 나타나며, 패트롤 명령으로도 웨이포인트를 찍을 수 있어요. 

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15198911571&sid=3000

 

 

 

 

Spawning larva also costs energy (currently 25) and time.

 

라바 생산도 에너지(현재 25)와 시간이 소모됩니다.

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15199332151&sid=3000

 

 

 

 

In StarCraft II, will you be able to setup a "queue" for a worker unit to build buildings.
In example for what I mean, I select a SCV and have him build a supply depot. Then, while he's building that supply depot, I have him build another supply depot. So, as soon as that SCV is done building the first supply depot, he will immediately go and begin building the next one.
This, of course, would only work for Protoss and Terran, since Zerg's worker units become the building.
This is just a question if this will be in StarCraft II. If not, then a suggestion that it could be added to the game and what are your thoughts of this?

 

스타크래프트2에서는 일꾼 유닛이 건물을 짓는 데 '순서'를 지정할 수 있나요.

뭔 말인지를 설명하기 위해 예를 들자면, 제가 SCV를 선택하여 서플을 짓게 하죠. 그러고 나서 그게 서플을 짓는 동안 그 녀석이 또 다른 서플을 짓게 하는 겁니다. 따라서 그 SCV가 첫 서플 건설을 끝내는 즉시 다음 서플을 짓기 시작하는 거죠.

이는 물론 저그의 일꾼 유닛이 그 자체로 건물이 된다는 점을 생각한다면 테란과 프로토스에서만 의미가 있겠죠.

스타크래프트에서 이게 되는지 그냥 물어보는 거에요. 만약 안 된다면 이러한 방식이 게임에 도입되는 걸 제안하고 싶은데 여기에 대해서 어떻게 생각하세요?


Yup - this is possible in StarCraft II.

 

넹- 이는 스타크래프트2에서 가능합니다.

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15199332317&sid=3000

 

 

 

 

for zerg is it the same that the hatchery sets the rally, or can you rally for each individual egg?

You can do both. You can set a rally for your hatchery, but can then override it with manual orders per egg as well. Also don't forget, you can set a worker rally point for your hatchery, as well as a unit rally point.

 

둘 다 가능합니다. 해처리에 랠리포인트를 지정할 수도 있지만, 각각의 에그에 수동으로 지정하는 방법을 채택할 수도 있습니다. 또한 잊지 마셔야 할 점은 해처리에 보통의 유닛 랠리포인트와 더불어 일꾼 랠리포인트를 지정할 수 있다는 겁니다.

 

 

출처:

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=15211002843&sid=3000 

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