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1.22 패치
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기능
- 옵션 메뉴에 리플레이 자동 저장 기능이 추가되었습니다. 옵션을 체크하면, 리플레이가 "replays" 폴더에 자동으로 저장됩니다.
- 유닛과 건물의 체력 표시줄을 항상 보이게 하는 옵션이 추가되었습니다.
- /showminimapsignals 및 /hideminimapsignals 채팅 명령어를 사용하여, 플레이어 및 다른 관전자의 미니맵 시그널 표시 여부를 변경할 수 있습니다.
밸런스 변경 사항
휴먼
- 스카웃 타워의 수리 비율이 12에서 20으로 변경되었습니다.
- 나이트의 데미지가 증가하였습니다. 공격 쿨다운이 1.50에서 1.40로 감소하였으며, 기본 데미지가 25에서 28로 증가하였습니다. (평균 데미지는 34)
언데드
- 지구라트의 기본 방어력이 1에서 5로 증가하였습니다.
- 네크로폴리스의 건설 시간이 120초에서 100초로 감소하였습니다.
나이트 엘프
- 베놈 오브의 독 지속 시간이 10초에서 8초로 감소하였습니다.
- 드라이어드의 레벨이 2에서 3으로 증가하여, 드라이어드를 죽일 경우 획득하는 경험치 양이 40에서 60으로 증가하였습니다.
버그 수정
- 이제 무제한으로 사용할 수 있는 아이템(보존 스태프 같은)의 쿨다운이 아이템을 드롭하거나 다른 영웅에게 건네주어도 계속해서 공유됩니다.
- 포션의 쿨다운 관련된 버그가 수정되었습니다.
- 크립트 핀드가 버로우를 해제하면, 자동 시전이 더 이상 꺼짐 상태가 되지 않습니다.
- 영웅 간 아이템을 교환할 경우 발생하던 쿨다운 문제가 해결되었습니다.
추가 지도
맵 콘테스트에서 우승한 다음의 새로운 4개 지도가 최종 패치에 포함됩니다. 하지만, 베타 패치에는 포함되지 않습니다:
- (2)MeltingValley
- (2)RoadToStratholme
- (4)CentaurGrove
- (4)TidewaterGlades
패치 노트 번역 by Nios
1.22 베타 서버 오픈 직전에 문제가 발견되어서 오늘 오픈은 안 한다고 합니다.
April 1st, 2008 - Unfortunately, there has been last minute issues that will prevent the patch from going live on public test servers today. I understand the overwhelming excitement to get into the PTR server to test the new patch and have no desire to give you news of the patch's delay. Nonetheless, I would like to remind everyone that we are almost there and I will continue to give you updates on the patch's progress.
The first question I am already working on is how long the delay is. The updates on this will be posted here when I find out:
http://www.battle.net/forums/war3/thread.aspx?fn=war3-general&t=1877805&s=new&tmp=1#new
The second question you probably have is why the patch didn't go live today. Here is reason from our Producer, "At the last minute we found a problem with the patch which could break the installs of a small percentage of users." Again, they are only working to make sure the testing and final patch goes smoothly as well as betters your current gameplay experience of Warcraft III.
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Patch 1.22
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FEATURES
- There is now a replay auto-save feature in the options menu. Replays
are automatically saved to the "replay" folder.
- Added an option to always show unit and building health bars.
- You can now enable and disable the display of minimap signals
from players and other observers using chat commands:
/showminimapsignals and /hideminimapsignals.
BALANCE CHANGES
HUMAN
- Scout Tower repair rate changed from 12 to 20.
- Knight damage increased: Attack cooldown changed from 1.50 to
1.40 and base damage increased from 25 to 28 (Average damage is 34).
UNDEAD
- Increased Ziggurat base armor from 1 to 5.
- Reduced the build time of the Necropolis from 120 to 100.
NIGHT ELF
- Reduce the Orb of venom poison duration from 10 seconds to 8 seconds.
- Increase the experience gain from Dryads from Level 2 (40xp) to
Level 3 (60 xp).
FIXES
- The cooldown on unlimited usable items (example: the staff of
preservation) now persists after the item is dropped or traded.
- A cooldown exploit with potions has been fixed.
- When you unburrow a Crypt Fiend, its auto-cast will no longer be toggled
off.
- An exploit bug in which items could lose their cooldowns when transferred
between heroes has been fixed.
ADDITIONAL MAPS
Furthermore, these 4 new contest winner maps will be included in the final patch, but not on the PTR:
- (2)MeltingValley
- (2)RoadToStratholme
- (4)CentaurGrove
- (4)TidewaterGlades
2008년 4월 2일(수) - 개발 팀은 오늘 공개 테스트 서버를 오픈 할 준비가 되었습니다.
웨스트폴 테스트 서버 - 서버 리스트에서 공개 테스트 랠름(PTR)을 선택할 경우, 클라이언트가 1.22 패치로 업데이트 됩니다. 다른 서버를 선택한다면 자동으로 1.21b 패치로 복구됩니다.
[개발팀의 서버 오픈 승인을 기다리고 있습니다]
(원문)
April 1st, 2008 - The Dev Team is ready to launch the public test servers today.
Westfall Test Server - When players select the PTR in their server list, they will then be able to log in and update their client to patch 1.22. When players select a different server, their client will automatically patch back to 1.21b.
[waiting for server live confirmation from development]