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작성자 eOszeehar
작성일 2011-04-02 03:37:59 KST 조회 7,577
제목
1.4.11 패치 미리보기

출처: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2325614706


Ultimate Grandmaster League

얼티밋 그랜드마스터 리그


A new league has been added! Ultimate Grandmaster represents the top one player in each region. Do you have what it takes?

새로운 리그가 추가되었습니다. 각 지역의 상위 1등 선수로 구성되는 리그입니다.


General

일반

  • Players who do not type "GG" before quitting a game will receive an automatic loss for bad manners.
  • 나가기 전에 GG를 안치는 선수들은 비매너때문에  추가적으로 1패가 더 기록됩니다.

  • Players who are winning a match and type “GG” on behalf of their opponent will automatically surrender.
  • 이기고 있는 선수가 선 GG를 치면 자동으로 패합니다.

  • Players with Battle.net accounts registered with the first and last name David Kim will now receive an automatic 20% reduction to all stats.
  • David Kim이라는 이름으로 등록된 계정들은 모든 스탯의 20%가 감소됩니다.

  • The Dance Studio has been added to the game! Teach your units new dances by purchasing them with your bonus pool. Show off to opponents, impress your friends!
  • 댄스 스튜디오가 추가되었습니다! 휴식 점수로 유닛들에게 새로운 춤을 가르쳐줄수있습니다. 상대방을 약올리거나, 친구들에게 보여주세요!


  • Leagues & Ladders
  • 리그와 래더

    • In addition to losses, wins are now also no longer shown. Instead, players will see Jim Raynor giving them a thumbs-up after every match regardless if they win or lose.
    • 패와 같이, 이제는 기록 화면에 승도 표시 안됩니다. 대신에, 경기 끝날때마다 짐 레이너가 승패에 관계없이 호응을 해줍니다.

    • To balance the issue of Zerg under-representation and Terran over-representation in the upper ladder brackets, the names of these two races have been switched. This should result in higher "Zerg" representation and lower “Terran” representation.
    • 래더 상위권에 테란선수 다수, 저그선수 소수의 분류에 대한 불만 때문에, 각 종족의 이름을 서로 바꿉니다. 테란은 이제 저그이고, 저그는 이제 테란입니다. 이제는 저그선수들이 래더 상위권에 가장 많을 것입니다.

    • To keep queue times low, you can now face off against AI players when playing ladder games!
    • 래더게임 기다리는동안 인공지능과 게임을 할수있습니다.

      • Bronze: Very Easy
      • 브론즈: 가장쉬움

      • Silver: Easy
      • 실버: 쉬움

      • Gold: Normal
      • 골드: 일반

      • Platinum: Hard
      • 플래티넘: 어려움

      • Diamond: Very Hard
      • 다이아몬드: 아주어려움

      • Master/Grandmaster: Insane
      • 마스터/그랜드마스터: 가장 어려움

      • Ultimate Grandmaster: You
      • 얼티밋 그랜드마스터: 자신


  • Maps

    • Two new maps have been introduced to support macro-play! Both maps include 30 expansions, and it will take approximately 5 minutes for a scouting unit to reach an opponent's starting base.
    • 운영 경기를 지향하는 새로운 맵 2개가 추가됩니다. 맵 둘다 확장기지 30개, 그리고 정찰하는데 걸리는 시간은 5분이 넘습니다.

    • Due to its extreme popularity, two additional versions of Delta Quadrant have been added to the 1v1 map pool to increase a player’s likelihood to queue for this map.
    • 델타 사분면의 폭발적인 인기때문에 두개의 새로운 버젼이 래더 맵에 추가되어, 래더경기시 델타 사분면이 걸릴 확률을 높게 합니다.

    • To better support community maps, destructible rocks, line of sight blockers, and high yield minerals will now automatically be added into maps that do not have them.
    • 파괴 가능한 바위, 시야 가리는 풀 그리고 연기, 그리고 황금 광물 지역이 없는 맵들에도 자동으로 추가됩니다.
    • Destructible rocks have been added to all base and expansion locations in all maps, including starting base locations.
    • 모든 맵의 본진 기지와 모든 확장 기지에 파괴 가능한 바위가 추가됩니다.

    • To help lesser known maps get more exposure, there is now a 1-hour cooldown before you can play the same custom map again.
    • 사용자 지정 맵을 연속으로 플레이하지 못하며, 1시간의 쿨다운 시간이 있습니다. 인기가 없는 맵을 홍보하기 위해서입니다.



Battle.net

배틀넷

  • To make Battle.net friendlier, all players will automatically be placed in the same Voice-Chat channel upon logging in to Battle.net. Voice-Chat is defaulted back to "On" and volume to maximum every time the game is started.
  • 배틀넷을 더 친목적인 장소로 만들기 위해, 모든 선수들은 로그인시 같은 음성 챗 채널으로 추가되며, 음성 챗은 활성화되고, 음성 챗 볼륨은 최대로 설정됩니다.



Balance

밸런스

  • PROTOSS
  • 프로토스

    • Hallucinated units now deal damage equivalent to the unit they replicate.
    • 환상 유닛은 이제 모방하는 유닛과 같은 공격력을 가집니다.

    • Due to the effectiveness of Force Field, it is now a High Templar ability which must be researched from the Templar Archives.
    • 역장의 높은 효율성때문에, 이제는 고위 기사의 능력이며, 기사단 기록소에서 연구해야합니다. 고위 기사의 사이오닉 폭풍은 제거됩니다.

    • Sentries now begin play with Psi Storm.
    • 파수기는 역장 대신 사이오닉 폭풍으로 시작합니다.

    • Colossi now have 5 legs. They just looked kinda weird with 4.
    • 거신은 4개 다리로 걸어다니는게 이상해보여서 이제 5개의 다리를 가집니다.

    • Whenever a Phoenix performs the barrel roll animation, it cannot be damaged by any attacks.
    • 불사조가 빙글빙글 도는 애니메이션할때 공격받지 않습니다.

    • Carrier (new unit) is now available from the Stargate.
    • 캐리어 (새로운 유닛)이 우주관문에 추가되었습니다.

    • To better match their namesakes, Phoenixes will now always revive 5 seconds after being “destroyed”.
    • 불사조라는 이름과 조금 더 잘 맞게, 불사조는 "죽은" 다음 5초뒤에 부활됩니다.

    • Protoss players that are matched against another Protoss player will automatically start the game with 4 Gateways and Warp Gate tech researched.
    • 프로토스 대 프로토스 대전은 이제 각 선수당 관문 4개 및 차원 관문 연구가 완성된 상태로 경기가 시작됩니다.

    • Due to lack of appreciation by players, the Mothership has been surgically altered to be sleeker and more visually appealing, and has been renamed to the Cougarship. The Cougarship will automatically gravitate toward enemy units that have been in play for 18-21 minutes and attempt to bring them back to the nearest friendly base.
    • 선수들이 모선을 외면하는것 같아서, 모선의 외모를 고쳐서 더 날씬하고 아름답게 변경했습니다. 또한 이름은 모선에서 쿠거선으로 변경됩니다. 18분에서 21분동안 생존한 유닛에게 자동으로 가며, 가까운 본진으로 데려옵니다. (쿠거 > cougar, 쿠거족, 자신보다 나이 어린 남자를 노리는 아줌마를 가르키는 단어입니다 ㅠㅠ)


  • TERRAN
  • 테란

    • The Thor has been reverted to its original pre-beta size. Ramp widths on all maps have been increased by 5x to accommodate this change.
    • 토르가 베타 전의 크기로 복원됩니다. 모든 맵의 모든 입구는 이때문에 5배로 늘어납니다.
    • Due to a recent popular all-in strategy, SCV health has been decreased from 45 to 15.
    • 최근의 올인/치즈성 전략때문에, SCV체력은 45에서 15으로 감소됩니다.

    • Marines and Marauders now attack while moving. We felt this functionality was a lot of fun on the Phoenix and wanted to add it to some of the less popular Terran units.
    • 해병과 불곰도 이제 움직이면서 공격합니다. 불사조가 하는것이 재밌길래, 가장 적게 쓰이는 테란 유닛에게도 이 기능을 부여하여 활용도를 늘리고 싶었습니다.

    • Battlecruiser movement speed increased from 1.875 to Ludicrous Speed.
    • 전투순양함의 이동속도는 1.875에서 미친 속도로 증가합니다.

    • The Ghost can no longer be produced. Once a Ghost's progress bar is partially complete it will be postponed indefinitely.
    • 유령은 더 이상 생산가능하지 않습니다. 유령이 99% 생산된 다음, 생산이 영구 정지됩니다.

    • To better balance Terran defensive structure options we are adding the Drakken Laser Drill from the single player mission “The Dig” to the Terran tech tree. Its stats will remain the same and will cost 400 minerals and 200 Vespene gas with a 45 second build time.
    • 테란의 수비건물 옵션을 늘리기 위해 캠페인 유닛인 드래큰 레이저 드릴을 추가합니다. 능력치는 그대로이고, 비용은 400광물 200가스이고, 45초 빌드시간이 있습니다.

    • Flying buildings now crush any non-massive units and Protoss Force Fields when landing. This effect can destroy friendly units.
    • 띄운 건물들은 이제 착륙할때 거대 유닛 외의 유닛, 그리고 역장을 파괴합니다. 자신의 유닛들도 파괴 가능합니다.

    • Bunker
    • 벙커
      • No change.
      • 변경사항 없음.

    • To encourage further tournament use, MULEs will now instantly destroy all units in their path when being called down.
    • 대회에서의 지속된 이용을 위해, 지게로봇이 소환될떄 내려오는 길에 있는 모든 유닛을 파괴합니다.


  • ZERG

    • Zerg players have begun to spread creep regularly during gameplay. To counter this, the speed of Zerg units has been decreased by 50%.
    • 저그 선수들이 최근에 점막을 늘리고 있습니다. 이의 효과를 방지하기 위해 모든 저그 유닛의 이동 속도가 50% 감소합니다.

    • Zerg eggs now reflect the size of the unit that is being produced.
    • 저그 고치들은 이제 생성되는 유닛의 크기를 반영합니다.

    • Zergling
    • 저글링

      • Now hatch in batches of 4 to help create more of a swarmy feeling.
      • 조금 더 무리같은 분위기를 조성하기 위해 고치당 4마리가 생성됩니다.

      • Cost reduced to 25 minerals for each batch.
      • 한 고치 당 비용이 50에서 25광물으로 감소합니다.

    • Infestor Neural Parasite ability is no longer channeled and has an unlimited duration.
    • 감염충의 신경기생충의 능력은 이제 지속 시간 무한이고, 조종하는 동안 다른 행동을 할 수 있습니다.

    • To bring the Queen’s Spawn Larvae ability in line with MULEs and Chrono Boost, Spawn Larvae can now be set to auto-cast.
    • 여왕의 애벌레 생성은 이제 오토캐스트 가능합니다.

    • The Hatchery/Lair/Hive no longer auto-spawn Larvae. Each Larva must be individually queued and produced from this structure. Each Larva now also has a cost of 2 Supply.
    • 부화장/번석지/군락은 더이상 자동으로 애벌레를 생산하지 않으며, 이제 개별적으로 생성되어야 합니다. 애벌레는 이제 인구수 2를 차지합니다.

    • Because the Protoss and Terran have mechanics to circumvent cliffs, we felt it was unfair for the zerg. As such, Banelings are now able to roll up and down cliffs. This upgrade is combined with Centrifugal Hooks, and build time on the upgrade has been increased by 10 seconds.
    • 저그는 언덕을 다닐수있는 능력이 없기 때문에, 맹독충의 원심고리 업그레이드에 언덕을 다닐수있는 능력이 추가됩니다. 원심고리 연구 시간이 10초 늘어납니다.

    • Banelings splash now inflicts damage on friendly units.
    • 맹독충 스플래시 대미지는 이제 친정 유닛에도 가해집니다.

    • Banelings now automatically detonate when they touch any other unit or building, including friendly banelings.
    • 맹독충은 다른 유닛이나 건물을 접촉하는 순간 터집니다. 이에 다른 친정 맹독충도 포함됩니다.

    • Ultralisk Cavern tech requirement changed from Hive to Hatchery. For obvious balance reasons Ultralisks no longer crush forcefields.
    • 울트리스크 동굴은 이제 군락이 아닌 부화장 테크에서 지어질 수 있습니다. 당연히 밸런스를 위해서 이제는 역장을 파괴하지 않습니다.

    • Due to lack of use, the Lurker has been removed from the game.
    • 러커 (가시지옥)을 경기에 사용하는 플레이어가 없어서, 게임에서 제거됩니다.



Bug Fixes

버그 수정

  • Gameplay
  • 게임플레이

    • Fixed a bug where Terran players were able to lose a game.
    • 테란 선수들이 가끔씩 경기를 지는 버그를 수정했습니다.

    • Fixed a bug preventing Planetary Fortresses from lifting off.
    • 행성 요새가 이륙할 수 없는 버그를 수정했습니다.

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아이콘 MildCocoA (2011-04-02 03:44:39 KST)
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좋은 만우절이였습니다.
아이콘 pory (2011-04-02 03:48:47 KST)
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ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
아이콘 [부릉여왕] (2011-04-02 03:56:41 KST)
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ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
아이콘 사과여신 (2011-04-02 05:03:04 KST)
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ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ테란 선수들이 가끔 경기에서 지는 버그를 수정했습니다
아이콘 MellodistXPn (2011-04-02 06:10:35 KST)
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ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
ctpupu (2011-04-02 06:18:56 KST)
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이 만우절 패치를 통해, 블리자드가 플레이어들이 말하는 대부분의 불평을 인지하고 있다는 사실을 알았다.
아이콘 Coldviolet (2011-04-02 08:29:51 KST)
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유령부분은 실제 콘솔게임 유령을 꼬집어 말한것 같네요 ㅋㅋ 'postponed indefinitely' 무기한 연기
아이콘 나비나비[웅야] (2011-04-02 08:41:39 KST)
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악성 테까
아이콘 TakePrime (2011-04-02 08:59:41 KST)
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거의 자폭수준의 만우절개그네요...
MomoGom (2011-04-02 09:07:03 KST)
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ㅋㅋㅋㅋ
다행인게...
거의 모든 피드백을 잘 알고 있다는 게 보이네요.

피드백을 받고 문제들을 인지하고 있고, 그걸 개그로 ㅋㅋ
아이콘 Slimmer (2011-04-02 09:25:10 KST)
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■프로토스 대 프로토스 대전은 이제 각 선수당 관문 4개 및 차원 관문 연구가 완성된 상태로 경기가 시작됩니다.

4차관 디스하네 ㅋㅋ
아이콘 xpttp (2011-04-02 09:26:16 KST)
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이거보면 커뮤니티에서 어떤게 화제가 되는지는 잘 알고있는거같네;
myrah (2011-04-02 09:28:15 KST)
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벙커를 하도 패치마다 너프해서 이제는 안바꾸는게 유머
촙오 (2011-04-02 10:06:21 KST)
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벙커는 바뀌는 점이 없다는게 유머 ㅋㅋㅋ
lolcaster (2011-04-02 10:08:19 KST) - 211.109.xxx.213
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저는 "캐리어 (새로운 유닛)이 우주관문에 추가되었습니다" 이게 웃기네요 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

지금 모함이 우주쓰레기라는 사실을 알고 있는듯 ㅋㅋㅋㅋ
귀여운샤프 (2011-04-02 12:44:48 KST) - 220.89.xxx.176
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아놔 진짜인줄알고 깜짝놀랐잖앜ㅋㅋㅋ
아이콘 야헝이 (2011-04-02 16:00:43 KST)
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델타 사분면의 폭발적인 인기 <- 얼마나 사람들이 델타 싫어하는지 다 알고있단 소린데, 안티를 즐기고 있다는 소리네. 불쟈 취미가 이 정도 수준일줄은...
[April] (2011-04-02 17:46:32 KST) - 169.229.xxx.152
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허.. 만약 역장대신 스톰 쓸수 있으면..... 좋겠다~~~~~~~~~~
RawLinGs (2011-04-02 19:21:51 KST)
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ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
아이콘 아이유쨔응 (2011-04-02 19:33:35 KST)
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으앜ㅋㅋㅋㅋ
이게뭐얔ㅋㅋ
아이콘 호난사섹테리 (2011-04-02 19:40:15 KST)
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아진지하게읽엇는데 ㅋㅋㅋㅋ캐리어에서 스크롤 내림 당햇다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
147154 (2011-04-03 14:35:35 KST)
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역시 블쟈 포함 해외유저들도 테란이 사기란 걸 인정하고 있구나
악성 테뻔뻔만 프>>테지 다들 알고 있는 사실이지 지가 못하는 걸 갖고
프>>>>테라고 도배하고 다니는 악성 테뻔뻔들은 자살해라
Idiot_Hydralisk (2011-04-03 16:31:04 KST)
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이패치 적용되는순간 똥망되는거임.. ㅋㅋ
아이콘 공업탐사정 (2011-04-03 22:03:42 KST)
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이거보니까
블리자드가쓴게 아니고
플레이어가 쓴거네요ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
아이콘 씨엔티하겐다즈 (2011-04-04 01:47:24 KST)
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악성 프징징이 쓴 글인듯 싶은데염? 전 저징징인데 저보다 더 악성이 있었네 ㅎㄷㄷ
아이콘 LostOMG (2011-04-04 01:54:48 KST)
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프로토스 시군요
아이콘 MurDer-_- (2011-04-12 10:29:43 KST)
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[테란이 최대 피해 종족일 확률: 62%]
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