Reconnaissance Report: Lost Temple
by Lylirra
Welcome to the Reconnaissance Report, your official look into the maps of StarCraft II: Wings of Liberty. To kick off the series, this week's featured map is Lost Temple, an original StarCraft favorite recently revamped and ready for action.
Located on the jungle planet of Bel'shir, the ancient ruin of Lost Temple is a multiplayer map capable of supporting up to four players. It is characterized by four possible starting locations, two Xel'Naga towers, two island expansions, two high-yield expansions, and plenty of high ground from which to attack and defend against enemy forces.
Situated in the upper-right and lower-left quadrants of the map, all four starting locations on Lost Temple feature narrow choke points that are great for defending against enemy attacks. Just beyond these choke points are natural expansions, protected by accessible cliffs and also guarded by slightly wider choke points, allowing players to grow their economies quickly and without much travel.
In the middle of the map, players can control up to two Xel'Naga towers to expand their view of nearby terrain and perhaps gain sight of an enemy's movement. Two island expansions and two high-yield expansions are also available in the upper-left and lower-right quadrants of the map. Players keen on tapping these highly sought after resources, however, must traverse a ravine or break through a wall of destructible rocks to reach them.
With all these elements in play, Lost Temple proves to be an exciting map for both new and veteran players, opening the field to numerous strategies. To get a bearing on those tactics and to see what's popular in the StarCraft II community, we'd like to hear from you. What sort of daring builds and maneuvers do you use when playing on Lost Temple? Do you rush the enemy's base? Expand early? Defend and push for air? Let us know!
원문: http://beta-us.battle.net/sc2/en/blog/22211
번역 by 김노숙
스타크래프트 2 자유의 날개 공식 맵들을 분석하는 정찰 보고서입니다. 먼저 스1부터 자주 해왔으며 리메이크된 로템으로 이 시리즈를 시작하겠습니다.
정글 행성 벨쉬르에 위치해 있는 잃어버린 사원의 고대 폐허는 4명까지 플레이 가능 합니다. 네 스타팅 로케이션, 두 젤나가 감시탑, 두 섬멀, 두 꿀네랄 삼룡이, 적을 공격/수비할 수 있는 언덕이 이 맵의 특색입니다.
북동쪽과 남서쪽 부분에 위치해있는 네개의 스타팅 로케이션은 적의 공격을 막기 좋은 좁은 입구가 있고, 그 입구 앞에는 좀 더 넓은 입구와 언덕이 있는 앞마당이 있어서 별로 멀리 떨어지지 않은 곳에 확장을 하고 자원을 채취할 수 있습니다.
맵 중앙에는 근처의 지형의 시야를 얻을 수 있고, 적군의 이동까지 알 수 있는 두 젤나가 감시탑이 있습니다. 두 섬멀과 두 삼룡이(북서쪽과 남동쪽에 있는)도 있습니다. 삼룡이 자원을 먹고 싶겠지만(꿀네랄이니까) 먹으려면 바위를 부숴야 하고, 섬멀을 먹으려면 협곡을 지나야 합니다.
이런 요소들로 로템은 신규유저에게나 베테랑 유저에게나 많은 전략을 써먹을 수 있는 재미있는 맵입니다. 이 전략들을 알고 스타2 커뮤니티에서 유명한걸 보기 위해 당신들에게 묻고 싶습니다. 로템에서 당신은 어떤 과감한 빌드와 전략을 사용하나요? 적 기지에 닥돌합니까? 아니면 빠른 확장? 우방하다가 공중으로 제압? 말해 주십시오!